kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵

کوتاه از سراسر جهان


سرزمین‌های اشغالی
یدیعوت آحارونوت: یک ژنرال سابق صهیونیستی به اتهام 17 مورد تجاوز و آزار جنسی نیروهای تحت امر خود دستگیر شده و قرار است به زودی محاکمه شود. محکومیت وی در حالی است که این ژنرال اسرائیلی هنوز هم در حال خدمت به عنوان یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی است.
آلمان
اسپوتنیک: براساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در آلمان، 50 درصد از شهروندان این کشور با انتخاب مجدد آنگلا مرکل برای صدراعظمی کشورشان مخالف هستند. انتخابات آتی صدراعظمی آلمان در بازه زمانی 27 اوت تا 22 اکتبر (6 شهریور تا اول آبان) برگزار می‌شود.
مصر
فارس: «حیدر قندیل» هماهنگ‌کننده ائتلاف جوانان شیعی مصر با بیان اینکه «آمریکا در توطئه خود برای حذف ایران از جبهه مقاومت ضدصهیونیستی ناکام خواهد بود»گفته، حمایت عربستان از تروریسم در سوریه و یمن در راستای طرح واشنگتن برای تجزیه منطقه است. وی این را هم گفته که ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان اسلام است.
انگلیس
ایندیپندنت: منابع آگاه اطلاعاتی در انگلیس می‌گویند، دولت این کشور برای محافظت از تجهیزات هسته‌ای در مقابل تروریست‌ها میلیون‌ها پوند هزینه می‌کند. انگلیس نگران این است که تروریست‌های مسئول حمله به بروکسل و پاریس قصد حمله به تجهیزات هسته‌ای انگلیس را داشته باشند.
کشمیر
نیشن: نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان با هدف نشان دادن توجه به مشکلات کشمیری‌ها، حدود 22 عضو پارلمان را به عنوان فرستاده ویژه مأمور کرده است تا پرونده کشمیری‌ها را در پایتخت‌های مهم جهان مطرح کنند. این تصمیم درپی سرکوب مسلمانان کشمیری به دست نیروهای هند گرفته شده است.
ترکیه
الشروق: هیئتی از نمایندگان ترکیه با هدف قانع کردن مقامات مراکش درباره خطرات سازمان وابسته به فتح‌الله گولن و فعالیت‌های این سازمان به مراکش رفته‌اند. فعالیت ترکیه برای بازداشت اعضای سازمان گولنیست و بستن مدارس و نهادهای وابسته به گولن پس از کودتای نافرجام این کشور شدت یافته است.
افغانستان
تسنیم: دادگاه بدوی افغانستان حکم اعدام «اسن حقانی» برادر سرکرده شبکه حقانی را صادر کرده است. برادر رهبر شبکه حقانی به طراحی و اجرای حملات بسیاری در افغانستان متهم است. دادگاه اعلام کرده این کار سبب کاهش حملات تروریستی در این کشور خواهد شد.