kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* چرا رئیس‌جمهور محترم فقط برای لذت‌جویی یک عده بسیار معدود شکم سیر که کنسرتشان لغو شده دل می‌سوزانند؟! آیا مردمی که برای نان شبشان در مضیقه هستند و چند جوان بیکار دارند مردم این مملکت نیستند؟ البته دولتی که طبقه اشراف مغرور و متجاوز به بیت‌المال را ذخیره نظام و امانتدار بزرگ می‌خواند طبیعی است که دغدغه اصلی‌اش چنین موضوع بی‌ارزشی باشد.
عسگری و ایرانی
* آیا واقعا کنسرت برای مردم نان و آب می‌شود که آقای روحانی از لغو یک درصد آنها به سبب عدم رعایت شئون اخلاقی انتقاد کردند؟  و روزنامه‌های زنجیره‌ای آن را تیتر یک خود کرده‌اند!
3736---021
* رطب خورده منع رطب کی کند؟! دولت که با شجاعت تمام در پاره‌ای از موارد به صراحت اعلام می‌کند که فلان مصوبه مجلس (مثلا حذف یارانه پردرآمدها) را اجرا نمی‌کند چگونه می‌تواند دیگران را به اطاعت از مصوبات مجلس توصیه کند؟
نیک‌بین - مشهد مقدس
* دولت پاسخ بدهد آیا حذف نکردن یارانه ثروتمندان، به کار گرفتن بازنشستگان و عدم اجرای قانون حجاب بی‌قانونی نیست. دولت اگر مخالف بی‌قانونی است چرا از خودش شروع نمی‌کند؟
1648---0915
* آقایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی! مردم به شما رای دادند تا حافظ منافع‌شان باشید، نکند قراردادهای جدید نفتی داستان کرسنت را دوباره زنده کند؟! خواب‌های زیادی برای کشور در پس از برجام بدفرجام دیده‌اند، هوشیار و مراقب باشید!
8455---0912
* در حالی که ده‌ها شرکت و رستوران بزرگ و زنجیره‌ای ایرانی با بهترین کیفیت غذا در کشور وجود دارد، وزیر راه و شهرسازی با حضور سفیر اتریش در ایران طی قراردادی 10 ساله، آشپزی قطارهای ایرانی را به شرکت‌های اتریشی سپرد! این یعنی ایجاد اشتغال برای جوانان اتریشی در کنار رکود و بیکاری و تعطیلی مسکن مهر جوانان ایرانی!
3819---0916 و 2566---0914
* وزیر راه اگر حرف ما را نمی‌شنود حرف همکارشان را بپذیرد، اگر به نظر این دولت ایرانی چیزی بلد نیست از نظر ترکان دیگر قورمه سبزی و آبگوشت بلد است. چرا باید سرآشپز ایرانی بیکار شود و شرکت اتریشی برای مسافران قطارهای ما غذا بپزد؟!
4190---0917
* اگر ریگی در کفش قراردادهای جدید نفتی وزارت نفت نیست پس چرا این موضوع در جلسه علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرد و خیلی از مسائل از دید ملت پنهان نگه داشته می‌شود؟ می‌گویند برای اینکه بیگانگان سوءاستفاده نکنند. در حالی که بیگانگان طراح این قراردادها و مطلع از آن هستند. چه سوءاستفاده‌ای؟!
8356---0910 و 1442---0913
* قراردادهای جدید نفتی دولت دست‌کمی از برجام پرعیب و اشکال هسته‌ای ندارد، چرا باید اجازه داده شود ثروت ملی کشور تا 37 سال توسط خارجی‌ها غارت شود.
9789---0915
* با وجود این که پرونده پرخسارت قرارداد کرسنت هنوز به سرانجام درستی نرسیده است چگونه می‌توان برای قراردادهای مشکوک و محرمانه جدید نفتی اظهار نظر و برای عقد آنها شتاب‌زده عمل کرد؟! هر قراردادی که باعث ضرر برای کشور شود تاثیر مستقیم آن بر معیشت مردم خواهد بود، از آقای لاریجانی تقاضا دارم به موضوع قراردادهای نفتی نگاهی ملی داشته باشد.
0882---021
* از تهدیدی که برخی از وزرا توسط آقای ترکان رئیس مناطق آزاد شدند معلوم می‌شود تخلفات زیادی در پشت پرده وجود دارد. شاید به خاطر نقاط ضعفی که او از دولت سراغ دارد ساکتش کنند ولی در این وسط سر ملت است که بی‌کلاه می‌ماند.
5591---0912
* با اینکه مسئولان اذعان دارند مناطق آزاد سهم قابل توجهی در قاچاق کالا دارند و از این مناطق بیشتر واردات صورت می‌گیرد ولی دیده می‌شود که مرتب برای افزایش تعداد مناطق آزاد تلاش می‌کنند. این تناقض برای چیست؟
امامی
* آقای روحانی کاش در بازار گذری می‌کردید و قیمت انواع اجناس و کالاها را می‌دیدید و قدرت خرید مردم و کسادی بازار را با هم یکجا احساس می‌کردید و از تورم تک‌رقمی سخن نمی‌گفتید، خانواده‌هایی در شهر هستند که 6 ماه است گوشت قرمز نخورده‌اند! چون توان خرید آن را ندارند!
8264---021
* آزاردهنده روح و روان است وقتی چیزی را می‌بینی اما به صورت رسمی خلاف آن را می‌شنوی. برای قشر کارگر اعلام تورم تک‌رقمی دقیقا مصداق این‌گونه آزاررسانی است.
بیدی- زابل
* کارگر و صاحب سه دختر دم بخت هستم. به دلیل ناتوانی مالی نتوانستم دخترها را شوهر بدهم. وقتی می‌بینم برخی مسئولان حقوق‌های ده‌ها میلیون تومانی می‌گیرند غصه‌ام می‌گیرد. زحمت انقلاب به دوش ما بیچاره‌ها است ولی برخی از مسئولان و مدیران که عیش و نوش می‌کنند ذخایر و سرمایه‌ کشور نامیده می‌شوند!
4735---0911
* انسان از مخالفت لجوجانه بعضی‌ها نسبت به سوخت‌گیری هواپیماهای جنگنده روسیه از پایگاه هوایی کشورمان تعجب می‌کند. مگر غیر از این است که روسیه با این همکاری ایران اقدام به بمباران مواضع گروهک تروریستی داعش در سوریه می‌کند. دیگر این خود را به در و دیوار کوبیدن‌ها یعنی چه؟
قوامی
* بنده یکی از صدها کشاورز شهرستان دلفان از توابع لرستان هستم که بعد از گذشت چند ماه هنوز پول گندم تحویلی خود به دولت را نگرفته‌ام. دولت تبلیغات راه انداخته 48 ساعته پول کشاورزان را پرداخت می‌کند ولی واقعیت ندارد.
2669---0916
* آیا سرمایه‌های نظام که زندگی مرفه داشتند درک می‌کنند آن پیرزن تنهایی را که می‌گفت فقط با 45 هزار تومان پول یارانه زندگی‌اش را سپری می‌کند؟! آقای نوبخت گشتی در جامعه بزنید تا ببینید سرمایه‌های نظام مردمی هستند که با وجود تمام رنج و سختی و گرفتاری، قرص و محکم پشت سر ولایت فقیه ایستاده‌اند نه مدیرانی که در زندگی اشرافی خود غرقه‌اند.
0775---0912