kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
فکر نمی‌کردم روزی قربانی داوری شوم

سلیمی: بزرگ‌ترین ناداوری تاریخ ورزش ایران در حق من شد

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: خواسته من از المپیک ریو طلا بود اما نگذاشتند به هدفم برسم و فکر می‌کنم بزرگترین ناداوری تاریخ ورزش ایران در حق من انجام گرفت.



بهداد سلیمی امید ایران برای تکمیل کردن پازل مدال‌آوری وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ریو بود. با وجود اینکه در یک‌ضرب نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و به سرعت رکود یک‌ضرب جهان را از دست وزنه‌بردار گرجستان خارج کرد اما در دوضرب دو مرتبه وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر برد که مورد تایید داوران و هیئت ژوری قرار نگرفت. سلیمی در حرکت سوم نیز وزنه را انداخت. اعتراض‌ها حتی به دادگاه CAS هم کارساز نبود و او ناباورانه با دست خالی ریو را ترک کرد. گزیده‌ای از صحبت‌های سلیمی در ادامه می‌آید:
*کنار آمدن با این قضیه خیلی سخت است. در نهایت به چیزی که حقم بود نرسیدم. البته حضور و حمایت مردم سنگینی ماجرا و ناداوری که در حقم شد را کم کرد. در این مدتی که به ایران برگشتم برخورد مردم واقعا دلگرم‌کننده بوده است.
*همیشه سعی کردم با قدرت حاضر شوم تا کار به این حرف و حدیث‌ها کشیده نشود. از طرفی هر موقع با تکواندوکاران و کشتی گیران حرف می‌زدم به آنها می‌گفتم خوبی رشته وزنه‌برداری این است که ناداوری به شکلی که در کشتی و تکواندو  وجود دارد، در وزنه‌برداری نیست. فکر نمی‌کردم روزی چنین اتفاقی بیفتد و به نظرم بزرگ‌ترین ناداوری تاریخ ورزش ایران بود.
*بعد مسابقه وقتی که به دهکده ورزشکاران برگشتیم و لیست را چک کردیم متوجه شدیم از پنج نفرهیئت ژوری، چهار نفرشان تغییر کردند.
*اتفاقی که برای من افتاد چیزی از ارزش‌های وزنه‌بردار گرجستانی کم نمی‌کند و او وزنه‌های خوبی زد. به هیچ عنوان وزنه‌بردار گرجستانی را مقصر نمی‌دانم و او کار خودش را انجام داد اما داوران نگذاشتند من کار خودم را انجام دهم. از این رو وظیفه خودم دانستم قهرمانی اش در المپیک را که جایگاه بزرگی است به او تبریک بگویم.