kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

اخبار کوتاه


جلسات صوری گره از کار ملت باز نمی‌کند
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی،‌ اظهار داشت: قراردادهای نفتی که اکنون در شرُف انعقاد است، قرارداد بین ایران و شرکت خارجی است که اصرار هم دارند که مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود پیدا نکند. اما باید بگوییم ما امثال جلساتی که فردا قرار است در مجلس برگزار شود را جلساتی صوری و نمایشی می‌دانیم چراکه اینها جلساتی نیست که گره از کار ملت باز کند.

دولت در ارائه برنامه ششم خلاف قانون عمل کرده است
حسینعلی حاجی دلیگانی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون اشکالات وارده به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: آنچه که در لایحه ارائه شده دولت به عنوان اشکال نخست مطرح می‌شود برنامه نبودن این لایحه است، چون این لایحه، برنامه نیست پس دولت در اینجا خلاف قانون عمل می‌کند.وی تاکید کرد: براساس قانون برنامه و بودجه مصوب قبل از انقلاب که هنوز منسوخ نشده است، سازمان مدیریت وظیفه دارد که لایحه برنامه سنواتی کشور را تهیه و به (مجلسین) ارائه کند، الان دولت این اقدام را انجام نداده و خلاف قانون عمل کرده است.

معابر سوریه به نام شهدای ایرانی مدافع حرم
هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه نیشابور اصیل‌ترین و بزرگ‌ترین انسان‌های خود را در راه حفاظت از ارزش‌های اسلام هدیه کرده است، از قول بشار اسد مبنی بر نام‌گذاری معابر به نام شهدای مدافع حرم در سوریه خبر داد.

حقانیت فعالیت کمیسیون ویژه برجام
حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه حقانیت فعالیت کمیسیون ویژه برجام روز‌به‌روز روشن‌تر می‌شود، گفت: در اعضای هیئت نظارت بر برجام این جدیت وجود ندارد که در برابر تخلفات آمریکایی‌ها در اجرای برجام شکایت کنند.

اعتراف دشمنان در برابر قدرت دفاعی ملت ایران
ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه‌ای صادر کرد.در بخشی از این بیانیه  تاکید شده است: صنعت دفاعی به مولفه‌ای مهم در قدرت و اقتدار ملی و شکل‌گیری بازدارندگی فعال و مؤثر تبدیل شده به نحوی که هم‌اکنون دشمنان ایران اسلامی در برابر قدرت دفاعی ملت ایران معترف به ناتوانی‌اند.

ارزیابی توان پدافند هوایی  جزیره ابوموسی توسط امیر اسماعیلی
به گزارش فارس امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سایت‌های راداری خلیج فارس، گنو، فرماندهی اطلاعات و شناسایی الکترونیک(فاشا)، گردان اس200 و جزایر ابوموسی و سیری را مورد ارزیابی قرار داد. همچنین در این بازدید توان عملیاتی گروه‌های پدافند هوایی کیش، بندر لنگه و سایت قشم، توسط معاونت‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قانون‌گذاری برای نیروهای مسلح
مجمع تشخیص مصلحت نظام  روز گذشته به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور اکثر اعضا به بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور پرداخت و دو بند دیگر از این سیاست‌ها به شرح زیر تصویب شد:- تعیین حدود صلاحیت شورای عالی استان‌ها، شوراهای استان‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در وضع مقررات، نظارت و تصمیم‌گیری‌ها، براساس اصول 7، 100، 101 و 103 قانون اساسی و پیش‌بینی ساز و کار قانونی لازم، برای تضمین عدم مغایرت مصوبات آنها با قوانین عادی
- قانون‌گذاری  برای نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر فرماندهی کل قوا انجام می‌پذیرد.