kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

آیین‌نامه اخلاق حرفه‌ای مؤسسه مطبوعاتی کیهان

بسمه‌تعالی

آیین‌نامه اخلاق حرفه‌ای مؤسسه مطبوعاتی کیهان

الآن، اينجا محضر خداست. آن وقت كه قلم بدست مي‌گيريد و مي‌نويسيد، بدانيد كه فكر شما، قلب شما، قلم شما، دست شما، زبان شما، همه در محضر خداست.
امام خمينی(ره)؛ 12 اسفند 1359

روزنامه کیهان، روزنامه‌ای است برای همه آنهایی که خود را در قبال اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب برخاسته از آن به رهبری امام خمینی(ره) مسئول می‌دانند. اینجا محلی برای انتشار اخبار و تحلیل‌ها با محوریت کلی ایجاد شناخت، معرفت و دفاع از اسلام ناب محمدی و نظام جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

ما معتقد و مومن به اساسی‌ترین و مبنایی‌ترین شاخصه گفتمان حضرت روح‌الله یعنی اسلام ناب محمدی(ص) هستیم؛ اسلامی ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه، مجاهد، یاور محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان؛ و تمام قد در مقابل جریان مخالف یعنی اسلام اشرافی، اسلام سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی، اسلام بى‌تفاوت در مقابل ظلم و زیاده‌خواهى، اسلام سازش با ظالمان، اسلام کمک به زورگویان و در یک کلام «اسلام آمریکایی» تا آخر ایستاده‌ایم و در این راه «عقد اخوت» با هیچ کس نبسته‌ایم.

کیهان خود را ملتزم می‌‌داند با عدم وابستگی به جریان سیاسی خاص، افراد یا مراکز قدرت به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارکان تشکیل دهنده آن پرداخته و با دفاع منتقدانه عملکرد خدمتگزاران و دولت مردان را بررسی و نقد نماید.

ما با عدم ورود به مباحث نازل جناحی، مطالبه‌گری از کارگزاران نظام را در هر پست و مقام و لباس و با هر وابستگی حزبی و جناحی که باشند برای تحقق آرمان‌های حضرت امام(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران اولویت اول خود قرار داده‌ایم و هرگز از مطالبات معنوی و مادی محرومان و پیگیری معیشت پابرهنگان و مستضعفان، این ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب غافل نخواهیم شد.

کیهان تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا پایگاهی، برای بیان و ترویج افکار، دیدگاه‌ها، اخبار و تحلیل های متفکران، اساتید، هواداران، دلسوزان و مدافعان اسلام و انقلاب اسلامی ایران و مظلومان و آزادی‌خواهان استکبارستیز در سراسر جهان باشد.

ما بی‌عدالتی و تبعیض را در هیچ سطحی بر نتافته و مصرانه در پیگیری امر و احقاق حقوق پای خواهیم فشرد. بر این اساس استکبار ستیزی از شاخصه‌های اصلی حرکت ما بوده و به ویژه بر رویارویی با نظام سلطه و مصداق اتمّ آن یعنی آمریکا و صهیونیزم جهانی تاکید داریم و عمال داخلی نظام سلطه را نیز فراموش نخواهیم کرد.

کیهان آرمان‌گرا و آرمان‌خواه است و بر شناخت و شناساندن وجوه زندگی آرمانی منطبق بر گزاره اسلامی- ایرانی تلاش خواهد کرد. بر این اعتقادیم که ادبیات اقناعی بهترین سلاح در دفاع از آرما‌ن‌هایمان است پس سعی بر آن داریم مستدل و منطقی و مستند سخن گوییم.

ما آمده‌ایم تا در چهارچوب شرع مقدس اسلام با تلاش در جهت تخلق به صداقت و انصاف و صدالبته نهراسيدن از نعره‌هاي كانونهاي فساد و زياده خواهي، ايده و آرمان انقلابي ملت را در عرصه اطلاع رساني اسلامی محقق كنیم و با كمك مؤثر به توزيع عادلانه اطلاعات و اخبار، گامي به سوي عدالت رسانه‌اي برداریم تا در نبرد نابرابر رسانه‌های جهانی و صهیونیستی، صدایی رسا برای انقلاب اسلامی ایران باشیم. در اين راه تلاش خواهیم کرد كه در باورمان خدا و حضور او و نقش اصلي او در همه امور همواره جايگاه محوري و بايسته خود را داشته باشد.

إن شاء الله