kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

اعلام آمادگی شبکه المنار برای حمایت از جشنواره فیلم مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

در نشست مشترک مدیر شبکه المنار در ایران و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، مدیر این شبکه لبنانی از کمک به جشنواره مقاومت برای برگزاری گسترده‌تر خبر داد.
محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت، با بیان اینکه در نظر داریم زنجیره‌ای از فیلمسازان مستقلی که در لوای مفهوم مقاومت می‌گنجند را گرد هم آوریم خاطرنشان ساخت: برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی که دیگر امروز در منطقه و حتی جهان آشناست، باید از زبان سینما استفاده کنیم همچنان که غربی‌ها دارند این کار را می‌کنند.
وی اضافه کرد: لازم است شبکه جهانی برای گسترش این ادبیات و گفتمان ایجاد نمائیم و شبکه المنار چه در حوزه اطلاع‌رسانی و چه در حوزه کشف ظرفیت‌ها و استعدادها می‌تواند به جشنواره کمک نماید.
بنیل حموده مدیر شبکه المنار در تهران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت انعکاس جشنواره در خارج از ایران گفت: جشنواره مقاومت نقش و رسالت روشنگری در زمینه تعریف مقاومت در جهان را دارد بویژه که غربی‌ها همواره تلاش می‌کنند مقاومت را تحریف کنند. نمونه‌اش بهره‌برداری‌هایی است که از جریان داعش می‌کنند.
وی ادامه داد: معتقدم باید از طریق رسانه‌های منطقه‌ای و مستقل دنیا به شناسایی ابعاد گسترده و اهمیت مفهوم مقاومت بپردازیم و در این مسیر شبکه المنار از هیچ کوشش و کمکی دریغ نخواهد کرد.در زمینه تبادل برنامه‌ها ما آمادگی داریم به صورت وسیعی در کنار مجریان جشنواره باشیم. در ایام برگزاری آمادگی داریم تا با حضور و استقرار در جشنواره نسبت به انعکاس این اتفاق مهم اقدام نمائیم.