kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
سردار نقدی:

دولت بجای هزینه 25 میلیارد دلاری برای خرید هواپیماهای لوکس مشکلات صنعت را برطرف کند

مسئول سازمان بسیج مستضعفین گفت: تیم اقتصادی دولت به‌جای هزینه 25 میلیارد دلاری برای خرید هواپیماهای لوکس، می‌تواند کل مشکلات صنعت را برطرف نماید.
سردار نقدی در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی و کارگاه آموزشی پایش و عارضه یابی صنایع ضمن انتقاد به تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: بعضی اتفاقات دارد می‌افتد که همه سکوت کرده‌اند  .
وی اظهار داشت: می‌خواهند 25 میلیارد دلار بدهند و چندین هواپیما بخرند که یک عده مرفه وقتی می‌خواهند لم بدهند کمی شیک‌تر باشد.چرا به‌دنبال خرید چندین هواپیماهای لوکس یک بانده دور پرواز با ظرفیت 600 مسافر با هزینه 25میلیارد دلار هستید ولی دائما اظهار می‌دارید پول نداریم. اگر پول ندارید پس چرا خرید هواپیما در این موقعیت؟ اگر دارید با هزینه 2 میلیارد تومان برای هر صنعت می‌توان همه صنایع راکد را نجات داده و برای همه جوانان بیکار شغل ایجاد نمود.وی در ادامه عرضه داشت: باید برویم در صنعت مشکلات را ببینیم با صنعتگران حرف بزنیم. با صدای بهتر داد بزنیم، مصاحبه کنیم از رسانه‌ها دعوت کنیم. شما مهندسان بسیجی از اولین‌ها هستید که می‌خواهید خط را بشکنید. موجهای بعد از شما خواهند آمد.
نقدی در پایان با بیان اینکه چرا ما در بعضی مسائل حساسیم اما در بعضی مسائل نه؟ گفت: قراردادهای جدید نفتی فاجعه و استثمار است .همانطور که در مسائل سیاسی حساسیم باید در مسائل اقتصادی حساسیتی از خود بروز بدهیم.
در ادامه این مراسم علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در مراکز استانها را یکی از حمایت‌های سازمان متبوع خود از تولید دانسته و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، به ترتیب واحد‌های راکد، زیر ظرفیت تولید و طرح‌های بالای 60% پیشرفت باید در دستور کار کمیته بررسی رفع موانع تولید قرار گیرد.
یزدانی همچنین از آزادسازی وثیقه‌های مازاد صنایع در نزد بانک‌ها خبر داد و گفت: بانک‌ها مکلف هستند همه ظرفیت‌ها را به کارگروه‌ها ابلاغ کرده و پرداخت‌ها را وارد سامانه کنند.