kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

آتش‌سوزی خط لوله پلی اتیلن درپلدختر عمدی نبود

استاندار لرستان با بیان اینکه حادثه آتش‌سوزی خط لوله پلی‌اتیلن در پلدختر عمدی نبود، گفت: هرگونه اظهارنظر در خصوص علت حادثه آتش‌سوزی گمانه‌زنی است.
ساعت 16 و 20دقیقه جمعه اتفاق افتاد و پس از حدود 4 ساعت مهار شد. وی ادامه داد: این خطوط خوراک پتروشیمی را از جنوب غرب منتقل می‌کند که در اثر شکستن لوله این حادثه اتفاق افتاده است. بازوند با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، اظهارکرد: در اولین  اقدام بلافاصله پس از این حادثه شیر انتقال گاز به صورت کامل بسته شد.
استاندار لرستان اضافه کرد: با وقوع این حادثه به سرعت مدیریت بحران استان و شهرستان به منطقه اعزام و تمامی امکانات نیز به کارگرفته شد و یک فروند بالگرد به همراه 3 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه خودروهای سبک و سنگین‌ آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. وی تعداد دقیق مصدومان این حادثه را 12 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد نیز به صورت سطحی دچار سوختگی شدند که خوشبختانه کار مداوا و درمان آنها نیز به سرعت انجام شد. بازوند با تاکید بر اینکه میزان دقیق خسارات این آتش‌سوزی مشخص نیست و نیاز به زمان دارد، یادآور شد: فرماندار پلدختر علت حادثه آتش‌سوزی خطوط انتقال پلی اتیلن را شکستگی لوله اعلام کرد و گفت: این شکستگی به دلیل خطای عوامل پیمانکار بوده است. نورالدین درمنان افزود: در حال حاضر خط انتقال پلی اتیلن به غرب مسدود و ترمیم خطوط درحال انجام است.
این خط پتروشیمی‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و کردستان را تغذیه می‌کند.