kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

در آمریکا می‌توانید به این ۲۳ روش کشته شوید!(اخبار ادبی و هنری)

شمار زیادی از ستاره‌های مشهور رنگین‌پوست در آمریکا با انتشار یک ویدیو با نام «اگر سیاه‌پوست باشید در آمریکا می‌توانید به این ۲۳ روش کشته شوید» نسبت به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان اعتراض کردند.


به گزارش راه‌نوا، «اگر سیاه‌پوست باشید در آمریکا می‌توانید به این ۲۳ روش کشته شوید»؛ ویدئویی است درباره‌ قتل‌های غیرقانونی در آمریکا. در این ویدئو افرادی همچون آلیشا کیز، ریحانا، بیانسه، بونو و چند تن دیگر حضور دارند. این ویدئو در وبسایت خبری Mic منتشر شده است.آلیشا کیز در این ویدئو می‌گوید: به سایت  weareheremovement.com بروید و به رئیس جمهور اوباما و کنگره بگویید که اکنون زمان تغییر است. ما درخواست یک دگرگونی اساسی را داریم تا تاریخ دور و دراز نژادپرستی فراگیر را بهبود بخشیم تا تمام آمریکایی‌ها حق برابری برای زندگی کردن و به دنبال شادی و نشاط بودن داشته باشند.
آلیشا کیز همچنین می‌گوید: همان طور که وارد مرحله‌ پایانی ریاست جمهوری اوباما می‌شویم، اکنون زمان آن است که با نابرابری‌هایی که دوستان آمریکایی ما در طول تاریخ ما از آن رنج بردند کنار بیاییم و درستش کنیم. رئیس جمهور اوباما از دالاس تگزاس که در آن هفته گذشته پنج پلیس به قتل رسیدند دیدن کرد اما از باتون‌روژ، لوئیزیانا که در آن «آلتون استرلینک» به دست پلیس کشته شد نه، و از فالکن هایتس مینه سوتا که «فیلاندو کاستیل» به دست پلیس به قتل رسید نیز دیدن نکرد. انگار که اوباما به مردم سیاه‌پوست اهمیتی نمی‌دهد!