kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

اعلام حمایت مردم قم از رهبر شیعیان بحرین

مردم قم با برگزاری مراسمی حمایت قاطع خود را از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اعلام کردند.


قم - خبرنگار کیهان:

در این مراسم باشکوه شرکت‌‌کنندگان همبستگی خود را با آیت‌الله عیسی قاسم در برابر ظلم‌های آل خلیفه اعلام کردند و خواستار متوقف شدن حکم لغو تابعیت وی شدند.
شرکت‌کنندگان که تصاویری از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و برخی از رهبران انقلاب این کشور را در دست داشتند با شعار «هیهات منا الذله» از مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر خواستند سکوت خود را در برابر رژیم وابسته و دیکتاتور بحرین بشکنند.
در ادامه این مراسم یکی از مسئولین دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی(ص) در سخنانی گفت: انقلابیون بحرین خواهان کمترین حقوق شهروندی هستند اما سازمان‌های بین‌المللی در این باره سکوت کرده‌اند زیرا دلارهای نفتی انسانیت را از یاد همه برده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قهرمانی افزود: اگر حق انتخاب و حقوق شهروندی مردم منطقه به رسمیت شناخته شود همه اسلام ناب محمدی را انتخاب خواهند کرد و دشمنان بشریت از همین موضوع واهمه دارند و به همین دلیل مشغول سرکوب ملت‌های منطقه هستند و از دیکتاتورها دفاع می‌کنند. نماینده حزب الوفاء بحرین هم در مراسم اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم و مردم مظلوم بحرین گفت: تمام تلاش رژیم آل خلیفه دستگیری، محاکمه و به زندان انداختن شیخ عیسی قاسم است اما مردم بحرین اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی علوی‌‌پسند گفت: خط قرمز مردم بحرین دستگیری و تعرض به شیخ قاسم است و ما تا آخر برای دفاع از رهبر شیعیان بحرین ایستاده‌ایم. وی گفت: جوانان بحرین برای شهادت در راه آرمان‌های خود آمادگی دارند و مراقب توطئه دشمنان هستند.