kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
فرمانده کل سپاه پاسداران:

عمق‌بخشی انقلاب در خارج از مرزها از مأموریت‌های اصلی سپاه است

فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ماموریت اصلی سپاه عمق‌بخشی به انقلاب در خارج از مرزها است گفت: اخیرا برخی کشورها مثل آل سعود دشمنی خود با ما را آشکار کرده و هزینه‌های زیادی برای ناامن کردن ایران صورت می‌دهند.



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری صبح پنجشنبه در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه که در تالار قدس آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: اهمیت موضوع امنیت که کار اصلی سپاه و نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و مرزهای جنوبی کشورمان است امروز بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.
وی افزود: این در حالی است که در اکثر کشورهای منطقه ناامنی رواج دارد و دشمنان همه تلاش خود را برای مقابله با نظام و ناامن‌سازی ایران به‌کار بستند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: اخیرا برخی کشورها مثل آل سعود دشمنی خود با ما را آشکار کرده است و هزینه‌های زیادی برای ناامن کردن ایران صورت می‌دهند اما با تلاش نیروهای سپاه و بسیج و سایر دستگاه، امنیت کامل در کشور برقرار است.
وی با اشاره به اینکه توطئه‌های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون با آمادگی کامل نیروهای مسلح خنثی شده است افزود: رسالت سپاه حفظ انقلاب اسلامی و حفاظت صحیح و به موقع از انقلاب است و باید توجه عمیق شود چرا رهبری نگران انقلاب و حرکات انقلابی هستند.
وی افزود: حفظ انقلاب وظیفه تخصصی سپاه بر دوش نیروهای سپاهی می‌باشد و سال‌هاست که ماموریت عمق‌بخشی انقلاب و کمک به آن جزو وظایف اصلی سپاه مشخص و ابلاغ شده است.
جعفری ادامه داد: پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه اصلی همه واحدها و نیروها در عرصه‌های ماموریتی است.
وی گفت: حفظ انقلاب در وضع موجود پاسداری محافظه‌کارانه است ولی سپاه باید به دنبال پاسداری غیرمحافظه‌کارانه باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عده‌ای می‌گویند باید به مسائل داخلی برسیم، به فعالیت دشمنان و ظالمان در مناطق مختلف کاری نداشته باشیم و قوانین وضع شده درباره بی‌تفاوتی ملت‌ها و دولت‌ها نسبت به ظلم دشمنان را بپذیریم.
وی ادامه داد: این در حالی است که در مسائل داخلی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها وظیفه اصلی سپاه، پاسداری از انقلاب است.
سردار جعفری گفت: این مهم و پاسداری همه‌جانبه انقلاب از زمانی که تهدید و خطر انقلاب از دفاعی و امنیتی به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تغییر جهت داده پررنگ‌تر می‌شود و عمل انقلابی و خط انقلاب از انتظارات رهبر انقلاب از سپاه است.
وی افزود: باید توجه داشت که وظیفه عمومی و مشترک همه پاسداران و وابستگان به آنها حفظ انقلاب در شرایط مختلف است و فضای سپاه باید فضای ارزشی و محتوی باشد و باید در این فضا ارزش‌ها بتواند با سرعت بیشتری تعمیق پیدا کند و تاکید بر امر معروف و نهی از منکر برای ایجاد چنین فضایی است.