kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
به منظور طلاکوبی و قلم‌زنی

درهای حرم‌های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) وارد بندرعباس شد

چهار در حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در مراسمی باشکوه وارد بندرعباس و از گلزار شهدای گمنام تا حسینیه ثارالله توسط مردم این شهر بدرقه شد.


به گزارش ایرنا درهای چوبی حرم‌های امامان عسکریین(ع) پس از آماده‌سازی در قم برای نازک‌کاری، طلاکوبی و قلم‌زنی به هرمزگان منتقل شدند که پس از آماده‌سازی در کارگاه‌های شهرهای هشت‌بندی، بندرعباس و کیش برای نصب به شهر سامرا کشور عراق ارسال می‌شوند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان در این زمینه گفت: برای تکمیل هر در حرم‌های امامان عسکریین، پنج میلیارد و در مجموع 20 میلیارد ریال هزینه می‌شود.
سیدکاظم موسوی افزود: این ستاد قصد دارد در یک سال، کار ساخت هشت در، شامل چهار در حرم امامان عسکریین(ع) در سامرا و چهار در حرم امامزاده محمد عموی گرامی حضرت ولیعصر(عج) در شهر بلد عراق را با کمک مردم و مسئولان در استان به اتمام برساند و برای نصب به کشور عراق انتقال دهد.
وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفند پارسال ساخت این هشت در را بر عهده گرفته و کار قلم‌زنی آنها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در این استان انجام می‌شود. وی اضافه کرد: روی هر در بین سه تا چهار نفر قلم‌زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه چند نفر درودگر مشارکت دارند. علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مردم هشتبندی میناب پیش از آن که درها به منطقه وارد شود، سه میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی درهای حرمین امامین شریفین جمع‌آوری کرده‌اند.