kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

بشار اسد: سازمان ملل چیزی نیست جز بازیچه دست آمریکا

رئیس جمهور سوریه طی گفت و گویی اظهار داشت که سازمان ملل به بازیچه‌‌ای در دستان آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش فارس، «بشار اسد» گفت: در گفت‌وگو با خبرگزاری کوبایی«پرنسا لاتینا» اظهار داشت: «سازمان ملل و شورای امنیت در واقع، بازوی آمریکا هستند و آمریکایی‌ها از این نهاد بین‌المللی برای اجرای سناریو و تحمیل خواسته‌های خود استفاده می‌کنند و اگر چین و روسیه نبودند، سازمان ملل به یک نهاد کاملا آمریکایی تبدیل می‌شد.»
بشار اسد در ارتباط با شرایط تروریست‌ها در داخل سوریه نیز گفت: «ترکیه طی دو ماه گذشته تروریست‌ها را از مرزهای خود روانه حلب کرد تا آنها بر این شهر مسلط شوند، اما شکست خوردند و ارتش سوریه توانست تروریست‌ها را محاصره کند.» وی گفت که «هم اکنون تروریست‌هایی از 100 کشور مختلف در سوریه حضور دارند و علیه دولت می‌جنگند» شمار تروریست‌‌هایی که از ترکیه وارد سوریه می‌شوند را روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» روزی 100 نفر اعلام کرده است.
بشار اسد «اولویت ارتش سوریه در حال حاضر» را هم «مقابله با داعش، جبهه النصره، احرارالشام، و جیش الاسلام» اعلام کرد و گفت که «این چهار گروه تروریستی با ایدئولوژی خود (تکفیری)، به صورت مستقیم با القاعده در ارتباط هستند.»
رئیس جمهور دمکرات
 و جمهوریخواه فرق ندارند
«بشار اسد» در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت:«از سال 1974 که با آمریکا روابط برقرار کرده‌ایم، شاهد رؤسای جمهور متعددی در این کشور بوده‌ایم و طی این سال‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که نباید کسی به هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا دل خوش کند.»
رئیس جمهور سوریه تصریح کرد:«آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی اول، جای انگلیس استعمارگر را گرفته‌اند و (از آن زمان تاکنون) چهره مخالفان خود را (درکشورهای دیگر) تخریب می‌کنند و همیشه دروغ می‌گویند.»
رئیس جمهور سوریه در پایان گفت وگو  اعلام کرد: «رؤسای جمهور آمریکا سناریوهای مشترک و واحدی دارند، ولی هر یک به طریقی برای اجرای آنها تلاش می‌کنند، یکی مثل «جرج بوش» لشکرکشی می‌کند و دیگری همچون «باراک اوباما» مزدوران خود را می‌فرستد. رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند اهداف و خواسته‌های خود را اجرا کند، بلکه سناریوهای گروه‌های فشار را اجرا می‌کند.»
جنایات آمریکا
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که جنگنده‌های آمریکایی از سال 2014 تاکنون با بمباران مناطق مسکونی مردم سوریه، 600 غیرنظامی سوری را کشته‌اند. آمریکایی‌ها که رهبری «ائتلاف ضدتروریسم» را برعهده دارند، این حملات را به بهانه نابودی داعش انجام می‌دهند. این درحالی است که از طریق هوا به داعش کمک می‌کنند که همین دیروز خبرهایی از این دست، از عراق گزارش شده است.
جنگنده‌های آمریکایی آخرین جنایت خود را در هفته گذشته در حومه شهر «منبج» در شمال سوریه انجام داده‌اند. در این حمله هوایی ناجوانمردانه که هواپیماهای فرانسوی بیشترین مشارکت را در آن داشتند 227 غیرنظامی، از جمله شمار زیادی زن و کودک کشته شدند.
آمریکا به علاوه، در جنایات روزمره تروریست‌ها در سوریه نیز شریک است، چون از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند. از جمله گروه‌هایی که تحت عنوان گروه «معتدل و میانه‌رو» از آن یاد می‌شود، «ارتش‌ آزاد» است. هفته قبل عناصر یکی از زیر‌شاخه‌های این گروه که «نورالدین زنکی» نامیده می‌شود، یک کودک 10 ساله فلسطینی را به اتهام حمایت از سوریه سر بریدند. این مسئله باعث شد افکار عمومی، آمریکا را تحت فشار قرار دهند و واشنگتن نیز برای فرار از این فشارها، مدعی شد که اگر ثابت شود زنکی‌ها این کار را کرده‌اند، آمریکا کمک خود به آنها را قطع می‌کند.