kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
لس‌آنجلس تایمز پیش‌بینی کرد

وقوع کودتای نظامی در آمریکا در صورت پیروزی ترامپ

روزنامه لس‌آنجلس تایمز پیش‌بینی کرد در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا احتمال کودتای نظامی در این کشور «بسیارمحتمل» خواهد بود.

سرویس خارجی -

موسسه گالوپ  در جدیدترین نظرسنجی خود اعلام کرده با افزایش نارضایتی مردم آمریکا در یک ماه اخیر، هم اکنون 83 درصد از مردم از شیوه  اداره  کشورشان ناراضی هستند. این دومین بار از سال 2001 میلادی است که در فاصله تنها یک ماه، 12 درصد بر شمار افراد ناراضی آمریکا نسبت به مسائل جاری این کشور افزوده می‌شود. کارشناسان معتقدند در شرایط بحرانی که اکثر مردم از روند اوضاع ناراضی هستند جامعه مستعد پذیرش فردی غیرمعمول و عجیب می‌شود. ترامپ نامزد نهایی جمهوری‌خواهان دقیقا چنین شرایطی را  دارد او با ظاهر نامتعارفش  خود را منجی آمریکا معرفی کرده و با اظهارات عجیب و غریب و حتی سخیفش  طرفداران و مخالفان زیادی پیدا کرده است.
بعید نیست که ترامپ در انتخابات آتی ریاستی جمهوری آمریکا که در آبان ماه قرار است برگزار شود به مقام ریاست جمهوری برسد، اما کار در اینجا تمام نخواهد شد. روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز»، روز چهارشنبه در مقاله‌ای به سناریوهای بعد از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته و نوشته: «در صورت پیروزی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال اینکه ایالات متحده شاهد یک کودتای نظامی باشد، بسیار زیاد است.
لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشته: «آمریکایی‌ها که شاهد کودتای نافرجام اخیر در ترکیه بودند و به ‌عنوان یک داستان سیاست خارجی به این واقعه می‌نگریستند، واجب است بدانند که احتمال وقوع رخدادهای مشابه، که کشور را بی‌ثبات می‌کند، در صورت پیروزی ترامپ مسئله‌ای غیرواقعی و خیالی نیست.»
در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده تلاش کنید حالتی را تصور کنید که ترامپ نظامیانمان را به انجام کاری احمقانه یا غیرقانونی و یا غیرمعقول دستور دهد، در این ‌صورت آن دسته از نظامیانی که به رعایت قانون اساسی و اطاعت از دولت مدنی قسم خورده‌اند، مجبور می‌شوند بین پایبندی به قانون و محقق ساختن اراده و خواسته کسی، که با بی‌احترامی کامل با قانون برخورد می‌کند، یکی را انتخاب کنند.
 گزارش مشابه در نیویورک تایمز
توماس فریدمن روزنامه‌نگار روزنامه «نیویورک تایمز»  نیز با تشابه ترامپ و اردوغان  نوشته: «شخصیت و استراتژی سیاسی اردوغان و دونالد ترامپ شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. درام امروز در ترکیه حرکت در مسیری است که زمانی رهبرش تمام رقبای خود را دشمن و هیولا قلمداد ‌می‌کرد و تئوری‌های توطئه دیوانه‌وار را مطرح  می‌نمود. هم ترامپ و هم اردوغان هر دو معتقدند که تنها مردان کشورشان هستند که می‌توانند عظمت و شکوه را به آمریکا و ترکیه بازگردانند».