kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

کوتاه از سراسر جهان


فرانسه
راشاتودی: تظاهرات صدها نفری در شهرستان «ولدوآز» در شمال فرانسه در اعتراض به مرگ مشکوک یک جوان 24 ساله به دست پلیس این کشور به خشونت کشیده شد که در جریان آن شش پلیس فرانسه زخمی شدند.
جوان فرانسوی در بازداشتگاه پلیس فرانسه به طرز مشکوکی جان سپرده و این مسئله موجب اعتراضات گسترده مردمی در فرانسه شده است.
آمریکا
العالم: روزنامه تایمز در گزارشی به بررسی وضعیت یک زندانی در گوانتانامو پرداخته و نوشته، «عبدو زهیر» زندانی افغانستانی به اتهام حوادث 11 سپتامبر 14 سال از عمر خود را در زندان سپری کرد ولی آمریکا با اذعان به اینکه در دستگیری او اشتباه کرده است وی را از زندان آزاد کرد!
وی هم‌اکنون 44 سال دارد و سال‌ها زندان اثرات مخرب جسمی و روحی خود را روی زهیر به‌جا گذاشته است.
عربستان
العهد: شبکه اجتماعی توئیتر روز جمعه اعلام کرده، حساب کاربری مجتهد شاهزاده افشاگر معروف عربستانی را که به افشای زوایای پنهان سیاست‌های ریاض و برخی دیگر از کشورهای عربی می‌پرداخت بسته است! بی‌تردید بسته شدن حساب کاربری وی با فشارهای مقام‌های عربستانی انجام شده به خصوص اینکه اخیرا اعلام کرده مقامات عربستان در کودتای نافرجام ترکیه دست داشته‌اند.
آلمان
فوکوس: اداره فدرال پلیس جنایی آلمان بعد از حمله با تبر یک مهاجر افغانستانی به مسافران قطار در ایالت «بارن» درباره حملات تروریستی موفق دیگری در مسیرهای حمل و نقل ریلی و راه‌آهن هشدار داده است.
شهروندان آلمانی معتقدند که سازمان‌های امنیتی برای حملات تروریستی احتمالی به اندازه کافی آماده نیستند.
تونس
اسکای‌نیوز: «حبیب الصید» نخست‌وزیر تونس در واکنش به انتقادات و اتهامات مطرح شده علیه وی مبنی بر عدم کارایی دولتش اعلام کرده برای استعفا از منصب خود در معرض تهدیدات و فشارهای بسیاری قرار گرفته اما استعفا نمی‌کند.