kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 54 پروژه مهم در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه

بهره‌برداری و احداث 54 پروژه استان کرمانشاه با اعتبار 3 هزار و 539 میلیارد تومان از طریق ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهور کشورمان در کرمانشاه انجام گرفت.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر  هیئت دولت به استان کرمانشاه با اشاره به استعدادهای فراوان این استان در بخش‌‌های کشاورزی، آب، گردشگری، پتروشیمی، فناوری‌های نوین و فرهنگی، گفت: دولت یازدهم در مجموع 7 هزار میلیارد تومان در بخش آب و آبرسانی استان اعتبار تخصیص داده است که ان‌شاء‌الله این استان در بخش کشاورزی متحول خواهد شد.
وی افزود: کرمانشاه یکی از قطب‌های پتروشیمی خواهد شد که بویژه در صنایع پایین‌دستی قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان این استان را فراهم می‌نماید.
روحانی با اشاره به گزارش دکتر نوبخت در جلسه شورای اداری درباره نرخ اشتغال در استان کرمانشاه طی سه سال گذشته، اظهار داشت: حرکت خوبی در این استان انجام شده و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 197 طرح در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران، نشانگر حیات و تحرک جدید کرمانشاه در زمینه‌های نیرو، آب، دانشگاهی، برق، بیمارستان و ارتباطات است.
رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای حل معضل بیکاری استان کرمانشاه تأکید کرد: همگان باید تلاش کنیم که آمار این استان را به میانگین کشوری برسانیم و با همکاری دولت، نخبگان و کارآفرینان می‌توانیم به این مهم دست یابیم و با برنامه‌ها و طرح‌های دولت در زمینه‌های آب، راه‌آهن، کشاورزی و گردشگری قطعاً تا سه سال آینده این استان از لحاظ اشتغال متحول خواهد شد.
روحانی همچنین در خصوص پروژه گردشگری طاق بستان افزود: البته باید طرح‌های مختلف در بخش گردشگری استان اجرا شود که این طرح نیز می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی در استان کمک نماید.
رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر تصویب منطقه آزاد قصر شیرین، تاکید کرد: ان‌شاء الله طرح منطقه آزاد اقتصادی استان در شورای عالی مناطق آزاد و همچنین در هیئت دولت در دستور کار و بررسی خواهد گرفت. البته باید همه ابعاد و استعدادهای استان در نظر گرفته شود که الان سرمایه و اعتبار بسیار خوبی برای آب و پتروشیمی این استان در نظر گرفته شد.
دولت منتظر سرمایه خارجی نخواهد ماند
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم استان‌های مرزی کشور، مرزداران ایران اسلامی هستند، گفت: دولت در حد توان و در چارچوب قانون موظف است  به استان‌هایی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه از کشور دفاع کرده و مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفتند، کمک کند.
وی کرمانشاه را استان فرهنگ، تجارت، دلاوری‌ها و دروازه غرب ایران دانست و افزود: تکمیل ظرفیت‌های ترانزیتی و راه آهن غرب کشور ضروری و راهبردی است.
 روحانی خاطر نشان کرد: وعده‌هایی که دولت در سفرهای استانی به مردم می‌دهد، به گونه‌ای است که تا پایان دولت باید اجرایی و نهایی شوند. رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در کشور به جهاد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال نیاز داریم، گفت: اگر با اراده و ایستادگی در راه خدا، جهاد کنیم، خداوند ما را در راه رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.
روحانی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی و اقداماتی که در دولت برای رسیدن به این هدف انجام شده است، ابراز داشت: ما باید شرایط مناسب را برای ارایه تسهیلات بانکی با نرخ پایین تدارک ببینیم و دولت منتظر سرمایه خارجی نخواهد ماند.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه گفتمان و عمل همه قوا و نهادها باید رونق اقتصادی باشد، گفت: دولت طی سه سال گذشته با همه توان، علاوه بر تلاش برای حل و فصل مسئله هسته‌ای به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور بوده است و این تلاش‌ها را با هدف‌گذاری دستیابی به رشد 5 درصدی در سال جاری ادامه خواهد داد.
روحانی تأکید کرد: هر چه وحدت، همدلی و یکپارچگی افزایش یافته و به دنبال حاشیه‌ها و مسایل و موضوعات حزبی نباشیم و منافع، اهداف و امنیت ملی برایمان اصل باشد، موفق‌تر خواهیم بود.
افتتاح و عملیات اجرایی 54 پروژه مهم
در استان کرمانشاه
همچنین بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی 54 پروژه مهم در استان کرمانشاه با دستور رئیس جمهور کشورمان آغاز شد ؛ طرح‌هایی با 3 هزار و 539 میلیارد تومان اعتبار که برای 9هزار و 489 کرمانشاهی فرصت اشتغال، ایجاد کرده‌اند.
مراسم افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی همزمان  این پروژه‌ها،  از طریق ویدئو کنفرانس و در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه برگزار شد.
این پروژه‌ها که به منظور شکوفایی، توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، عمدتا در بخش‌های بهداشتی، درمانی، دانشگاهی، صنعتی، راه و شهرسازی، عمرانی و شهری، طرح‌های مخابراتی و اپراتورها، کشاورزی، دامداری، مجتمع‌های گلخانه‌ای، سدسازی، شبکه‌های آبیاری و نیروگاهی است.