kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

اندر احوالات کودتای ترکیه و اهمیت «وای‌فای» و اینترنت



مسعود بهرامی زاده
کم گوی و گزیده گوی چون دُر ... تا ز اندک تو جهان شود پُر ...
اگر دنبال ارتباط این بیت با تیتر بالایی یا قرابت معنایی در ذهن مبارک هستید خیلی راحت می‌توان اثبات کرد اصلا و ابدا هیچ ارتباطی با هم ندارند که هیچ ؛ بلکه از نظر معنایی شاید بتوان آنها را در دو سوی مختلف یک جبهه و مخالف و دشمن هم یافت چرا که معمولا گزیده گویی در عالم مجازی و اینترنت بسیار کم اتفاق می افتد!!!.
دنیای«وای‌فای» و اینترنت خانگی و اداری و 3G و به تازگی‌ها هم 4G دنیایی است که وابستگی به آن امروز بر هر  کودک و نوجوان و زن و مرد و پیر و جوان و از کار افتاده و مرحوم و مغفوری واجب است! و البته گاهی اوقات تبدیل به مستحب موکد می‌شود و خیلی هم ثواب دارد و از نان شب لازم‌تر است و اگر در لحظه‌ای از لحظات عمر پر برکت و پرثمر خویش به دنیای اینترنت به هر طریقی من‌الطرق متصل نباشد، به قاطعیت می‌توان گفت که در آن لحظه «خسر الدنیا والآخره»   شده است و در کسری از ثانیه از عالمیان و آدمیان و همنوعان خود به قدری عقب خواهد افتاد که حالا حالاها نمی‌توان آن را جبران کرد و جداً زیان دیده  است. اندر همین احوالات این مثال نقل می‌شود که اهمیت بالای آنلاین بودن در این دوره  و زمانه را به وضوح نشان می‌دهد.  
راویان و شاهدان و ترکان استانبولی درباره  کودتای دو روز پیش در ترکیه مطلبی ذکر کرده‌اند که بسیار اعجاب‌آور و طرب‌انگیز است و گفته‌اند که علت اصلی آن این بود که آنی و کمتر از آنی اینترنت منزل برادرمان اردوغان - رئیس‌جمهور محترم کشور دوست و برادر ترکیه - قطع شد  آن هم فقط و فقط به دلیل تمام شدن شارژ اینترنت خانگی و دشمنان اردوغان که همیشه آنلاین بوده و هستند، همین که از طریق تلگرام – البته از نوع فیلتر نشده - متوجه last seen recently او شدند، بلافاصله اعلام کودتا کردند. ولی از آنجا که سرعت اینترنت کودتاچیان 2G بود و سرعت اینترنت اردوغان4G، به سرعت توانست کودتا را تحت کنترل بگیرد و یک ATTACK سنگین هم  به clan کودتاچیان بزند و در حالی که به دلیل سرعت پایین اینترنت  سربازان در خیابان – البته همان‌طور که می‌دانید سرعت اینترنت ترکیش در هر حالتی از سرعت اینترنت ما بالاتر است - باعث دیر LOAD شدن دستورات کودتا شد و همان شد که شد و نشد که اردوغان مصداق «اصبحتُ امیراً...و امسیتُ اسیراً» شود.
نتیجه اخلاقی که به سرعت می‌توان گرفت  اینکه در هر شرایطی مراقب شدت و ضعف اینترنت خود باشید _البته این امر نباید مانع مراقبت از نفس بنده  عبدشود - و لحظه‌ای از آنلاین بودن غافل نشوید .