kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* بیانات رئیس‌جمهور در اختتامیه جشنواره مطبوعات آن هم پس از نگرانی خبرگان جای تعجب داشت چرا که پس از اعلام نگرانی نمایندگان محترم مجلس و مکاتبه اساتید و دلسوزان نظام با رئیس‌جمهور محترم مبنی بر نفوذ عناصر آلوده به فتنه 88 در امور اجرایی کشور خاصه امور فرهنگی و تغییرات کلی در ریاست دانشگاهها و معاونت‌های آن که از طریق وزارت علوم صورت گرفته پیش‌بینی روند کنونی فرهنگی دشوار نبود. این کاملا معلوم است که وقتی روندهای غلط و حاکمیت غیر ارزشی حاکم بر امور شود کرم‌های شب‌تاب زنده می‌شوند و فضایی غیر از نگرانی و التهاب بر جامعه حاکم نمی‌شود نمی‌توان با دستمال آلوده شیشه‌ها را پاک کرد. قبل از مداوا باید به پیش‌گیری بپردازیم.
محمودی
* از سخنان رئیس‌جمهور در جشنواره خبرگزاریها و مطبوعات بسیار متاسف شدم. کاش دغدغه‌ها و نگرانی‌های مجلس خبرگان و مراجع تقلید نسبت به مسائل فرهنگی با چنین پاسخی مواجه نمی‌شد.
طاهری
* آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خویش در جشنواره مطبوعات خطاب به نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی کشور تند شد و انتقاد کرد چرا این جماعت خود را قیم کشور می‌داند! بنده عرض می‌کنم پس چرا در زمان جنگ و بارش گلوله که باید از میهن دفع خطر می‌شد از تندرو و قیم بودن این نیروهای جان برکف خبری نبود؟ آیا انتقاد نیروهای ارزشی چیزی جز آن نظراتی است که مراجع معظم تقلید هم آن‌ها را بیان می‌کنند؟
گرافر و یک شهروند دیگر
* جسارت‌های بی‌شرمانه فتنه‌گران در شهرستان دارالمجاهدین همدان را محکوم کرده و از دستگاه قضایی انتظار داریم تا دیر نشده با مجرمین با قاطعیت برخورد نماید.
جعفری - آزاده
* ای کاش آقای جنتی این قدر که به فکر رفع فیلتر فیس‌بوک و میدان‌داری روزنامه‌های زنجیره‌ای است به فکر اصلاح جامعه و اصلاح نگرش خود نیز بود. نمایندگان محترم مجلس هم فقط تماشا نکنند. آیا رهبری با این همه مشغله و دغدغه باید مجبور شوند در همه امور وارد شوند؟ چرا نمایندگان، دستگاه قضا و خود قوه مجریه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟
2931---0918 و7250---0919
* جریانهای مشکوک و حساب شده‌ای در فضای سایبر برای هجمه نرم و نامحسوس برای تغییر باورها و اعتقادات مذهبی حتی با نام خبررسانی و سرگرمی و با مجوز رسمی در فضای اینترنت فعالند و متاسفانه متولیان امر نیز بی‌توجه به این هجمه‌اند و گاهی با آن‌ها در یک جهت گام برمی‌دارند.
4760---0935
* جا داشت که نمایندگان محترم مجلس قبل از این که معضلات فرهنگی جامعه موجب رنجش رهبر معظم انقلاب شود با وزیر ارشاد و دیگر متولیان فرهنگی برخورد می‌نمودند. به نظر می‌رسد موضع‌گیری وزیر ارشاد هم به گونه‌ای است که می‌خواهد تقصیر را به گردن دیگران بیندازد.
طبری از کرج
* آیا وزیر ارشاد نمی‌داند که از کوزه همان برون‌ تراود که در اوست؟ چطور می‌شود که فکر بیمار و منحرف بتواند هدایت‌گر باشد؟ آقای جنتی به یاد بیاورد که وزیر ارشاد اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
4789---0912
* اقتصاد مقاومتی بیشتر متوجه دولت و مسئولین است چرا که اکثریت مردم عادی جامعه تاکنون به آنچه داشته‌اند ساخته‌اند ولی مسئولین امر ترجیح داده‌اند نفت بفروشند و کالا از خارج وارد کنند. اگر واقعا معتقد به اقتصاد مقاومتی باشند باید تغییر رویکرد بدهند و به فکر تولید در داخل باشند. و نگاهشان را از خارج بردارند.
8313---0919
* بهترین راهکار برای اجرای اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالای قاچاق و برخورد با قاچاقچیان و دانه‌ درشتها است. همچنین ملت باید از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی در لوازم منزل و پوشاک و... پرهیز کنند.
8456---0915
* سرکشی به خانواده شهدا ارزشمند است اما اصل آن است که آرمان شهدا را حفظ و دل خانواده‌های شهدا را شاد کنیم و راهی که آنها رفتند برویم.
میرک از تبریز
* رئیس جمهور محترم که به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند آیا از خانواده شهدای هسته‌ای نیز دیدار خواهند کرد؟ سوال دیگری نیز مطرح است این که ما که برای تهیه رادیوداروها به غنی‌سازی 20 درصد نیاز داشتیم چرا آن را متوقف کردیم اگر نیاز نداشتیم چرا این همه تلاش برای رسیدن به 20 درصد نمودیم و حتی در این راه چند شهید دادیم؟
ایراندخت
* از قرار معلوم از سال بعد واردات بنزین خواهیم داشت. مگر غیر از این است که با تولید بنزین در داخل تحریم بنزین را خنثی کردیم؟ چرا بعضی‌ها با خودباوری مخالفند و نگاهشان همیشه به خارج است.
9883---0912
* در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل بی‌آبی علف برای حیوانات وجود ندارد ولی از شمال کشور شنیده می‌شود علف‌ها را به دلیل نداشتن بازار آتش می‌زنند. چرا دولت این علف‌ها را به قیمت مناسب از کشاورزان شمال نمی‌خرد که هم اشتغالزایی شده باشد و هم در جنوب شرق کشور احشام از بین نروند.
0869---0911
* اگر بی‌توجهی به شالیکاران شمال کشور به همین صورت ادامه پیدا کند در خیلی از این زمین‌های کشاورزی ویلا ساخته خواهد شد و ضرر آن متوجه ملت می‌شود. چرا مسئولین امر به فکر نیستند.
1753---0911
* فکر می‌کردم دولت جدید گرانی را از بنزین شروع کند ولی از آب شروع کرد که نیاز ضروری‌تر محروم‌ترین اقشار است. آن هم زودتر از موعد مقرر!
2748---0912
* بنابر نقل روزنامه کیهان قیمت برنج بین‌المللی هند 600 دلار است که برای ما 1100 دلار تمام می‌شود. سود میلیاردی این معامله به جیب کدام سرمایه‌دار سرازیر می‌شود؟ از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس انتظار می‌رود بی‌تفاوت از کنار این مسائل عبور نکنند.
علیمردانی
* مسئولین امر پاسخ بدهند ارتقاء، توسعه وتجهیز درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان قاین به کجا رسید؟
5255---0915
* هنوز که هنوز است قانون مرخصی 9 ماهه زایمان در سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود.
9883---0912
* مسئولین از یک طرف به مناسبت هفته درختکاری تبلیغات گسترده‌ای برای درختکاری راه می‌اندازند از سوی دیگر مجوز می‌دهند که شرکتی مثل شرکت [...] در مشهدمقدس هکتارها باغ را با درختان زیاد تخریب کند و به جای آن مجتمع تجاری بسازد. باید به دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه توجه شود.
8242---0915 و یک شهروند دیگر
* یک دبیر شاغل در تهران هستم. بنویسید حق‌التدریس که همان اضافه‌کاری ما فرهنگیان است را دولت نپرداخته چرا نوبت به فرهنگیان که می‌رسد می‌گویند تامین اعتبار نشده و مشکل داریم؟
2306---0919
* پارک اتومبیل در خیابان گیشا واقع در منطقه 2 شهرداری به صورت دوبله درآمده است به صورتی که عبور از این خیابان بالای 20 دقیقه طول می‌کشد. جالب اینکه در انتهای این خیابان مامور ایستاده ولی کاری به این تخلفات ندارد.  چرا باید شهروندان بی‌جهت اذیت بشوند و مامورین راهنمایی و رانندگی فقط نظاره‌گر باشند.
میرزایی
* با توجه به زوار کثیری که از اقصی نقاط کشور به حرم کریمه اهل‌بیت(ع) مشرف می‌شوند لازم است بانک‌های دولتی و خصوصی باجه‌های عابربانک متعدد در اطراف حرم بویژه سمت میدان آستانه و جنب کلانتری 14 ابتدای بلوار بهار (سمت درب 17 حرم مطهر) و درب 24 در نظر بگیرند. با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای و مسافرت‌های نوروزی این امر ضرورتی دو چندان دارد.
7869---0919
* هفته قبل از خیابان فداییان اسلام شهرری دو قلم کالا (مرغ و برنج) را دریافت نمودم وقتی هفته جاری برای دریافت بقیه اجناس مراجعه کردم به راحتی تهمت دروغگو به من زدند و اظهار داشتند چند بار باید بگیرید! آیا سزاوار است به من 58 ساله بازنشسته تامین اجتماعی تهمت بزنند و مرا دروغگو خطاب کنند؟
سعیدی