kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
در همایش سراسری روحانیون ارتش

سرلشکر صالحی: اجازه نمی‌دهیم کلام فرمانده کل قوا بر زمین بماند

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کلام فرمانده معظم کل قوا روی زمین بماند و بر این اساس در زمینه آمادگی‌های نظامی، قائل به غفلت و راحت‌باش نیستیم.
امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در همایش سراسری روحانیون آجا که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس این سازمان برگزار شد، طی سخنانی به اهمیت موضوع دشمن‌شناسی پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: دشمن ما می‌خواهد اثبات کند من با شما مهربانم و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته در این راستا گام برمی‌دارند که البته موضع ما کاملا روشن است. ما به دشمن اعتماد نداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه ما باید بدانیم دشمن، دشمن است و قابل اعتماد نیست، خاطرنشان کرد: استکبار همواره با نقشه‌های راه پیش می‌رود و امروز قصدش از آرام جلوه دادن روابط این است که ملت دست از آرمان‌های انقلابی خود بردارد.
فرمانده کل ارتش با اشاره به این که به هیچ وجه به دشمن اعتماد نداریم، خاطرنشان کرد: در این خصوص هوشیارانه عمل خواهیم نمود و اجازه نمی‌دهیم کلام فرمانده معظم کل قوا روی زمین بماند و بر این اساس، در زمینه آمادگی‌های نظامی، قائل به غفلت و راحت‌باش نیستیم.
صالحی در این زمینه افزود: سیره ایثار و جهاد که جزو فرهنگ انقلاب اسلامی است، باید به مدار خودش بازگردد و جای خود را به چیز دیگری ندهد. وی خطاب به روحانیون شرکت‌کننده در این همایش گفت: شما در بستری هستید که در هماهنگی با فرماندهان می‌توانید در زمینه اخلاق رفتاری، حرکت عملی را انجام دهید.
همچنین امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در این همایش که در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه باید با شناخت و بصیرت در مسیر تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت کرده و دست به عمل تکلیف محور زد گفت: امروز آمریکایی‌ها، هم به طور مستقیم به رویارویی با مسلمانان پرداخته‌اند و هم به صورت غیرمستقیم؛ امروز می‌بینید که در بسیاری از کشورها، مسلمانان تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.
وی در ادامه در توضیح اثراتی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تغییر تحولات جهانی داشته است، ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب، جهان به صورت هسته پیرامون اداره می‌شد. دو قدرت بزرگ آمریکا و روسیه به عنوان هسته‌های قدرت مطرح بودند و هر کدامشان هم اقماری داشتند. اما انقلاب اسلامی آمد و توازن قوا را بر هم زد. انقلاب اسلامی پیامی در خود داشت و آن نفی نظام سلطه بود و آمریکایی‌ها این پیام را برنمی‌تافتند. انقلاب اسلامی نشان داد که می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد و ابهت او را شکست.
امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در همایش روحانیون نیروی هوایی گفت: امروز، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌ برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در نیروی هوایی ارتش شکل گرفته است که باید توجه داشت در اجرای این برنامه‌ها دچار روزمرگی نشویم و با توجه به نقشه‌های شوم دشمن ما نیز با برنامه حرکت کنیم. امروز، اتحاد، وحدت کلمه و همدلی از ارکان الهی است که موجب پیروزی ما در مقابل توطئه‌های دشمن است و این را بارها در عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم.