kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
افشاگری روزنامه ورلد تریبیون

10 هزار مزدور آمریکایی از اردن آماده اعزام به سوریه شدند

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد سازمان سیا 10 هزار مزدور را برای اعزام به سوریه در خاک اردن آموزش داده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» از آموزش‌های نظامی 10 هزار نفر در اردن توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) پرده برداشت.
این روزنامه به نقل از نماینده ائتلاف مخالفان در آمریکا نوشت، بیشتر این افراد آوارگان سوری مقیم اردن هستند.
به نوشته ورلد تریبیون، هدف اصلی آمریکا از آموزش نظامی به این افراد ایجاد ارتشی است که در کنار تروریست‌ها علیه دولت دمشق وارد عمل شود.
در همین حال یک افسر سوری که در عملیات ارتش این کشور در منطقه الزاره حمص شرکت داشته است تاکید کردکه 90درصد از سلاح‌هایی که توسط تروریست‌ها مورد استفاده قرار گرفته سلاح‌های آمریکایی هستند.
وی افزود، تمامی اسلحه‌ها و مهمات به جا مانده از تروریست‌ها در حومه غربی حمص ساخت آمریکا است و این مسئله نشان‌دهنده دخالت این کشور در بحران سوریه است.
این افسر ارتش سوریه همچنین گفت، بازپس‌گیری منطقه الزاره و تپه‌های اطراف آن تروریست‌ها را دچار شوک کرده است.
نیروهای ارتش پس از تصرف الزاره به سوی قلعه الحصن که محل تجمع تروریست‌ها است حرکت کردند تا با تروریست‌هایی که به این قلعه فرار کردند مقابله کند.
عملیات پاکسازی الزاره در حومه حمص همچنان ادامه دارد و تاکنون ده‌ها تونل، مقادیر زیادی مواد منفجره و چندین اتاق عملیات گروه‌های تروریست در این شهر کشف شده است.
در مناطق مختلف حومه دمشق نیز ارتش سوریه مناطق مهمی را در اطراف شهر یبرود از تروریست‌ها بازپس گرفت و در منطقه الریحان و عدرا ارتش سوریه طی عملیاتی ضمن انهدام شش خودرو متعلق به تروریست‌ها 43 نفر از آنها را به هلاکت رساند و 53 نفر دیگر را زخمی کرد که میان آنها یک سرکرده افغانی به چشم می‌خورد.
ارتش سوریه همچنین موفق شد طی یک عملیات نظامی در حومه شهر لاذقیه بیش از 70 تروریست را به هلاکت برساند.
این پیروزی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با مسئولان حزب بعث بار دیگر بر عزم دولت سوریه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت، جنگ با تروریسم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور همزمان با روند آشتی در مناطق مختلف ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد، برخی طرف‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند در تلاش هستند تا سوریه را تضعیف سازند اما نبرد با تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت.
اسد بر اهمیت نقش حزب بعث در روند آشتی و اینکه حزب باید نقش بزرگی در این زمینه ایفا و سازوکارهایی برای ارتباط با مردم ایجاد کند تاکید کرد.
رئیس‌جمهور سوریه گفت، چالش‌های پس از بحران از چالش‌های خود بحران خطرناک‌تر است و آنچه از همه خطرناک‌تر است افراط‌گرایی و وجود مزدوران است.
سایر رویدادها
* بر اثر حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به منازل مسکونی در شهر قطنا در حومه دمشق دو کودک کشته شدند.
* دولت کویت رسما از ائتلاف مخالفان سوریه خواست تا در نشست سران عرب در تاریخ 24 و 26 مارس (فروردین ماه) شرکت کند.
* منابع خبری اعلام کردند، تروریست‌هایی که به زبان غیرسوری حرف می‌زدند در شهر درعا 10 شهروند سوری را که در میان آنها یک پیرمرد و یک کودک حضور داشت به شکل بی‌رحمانه‌ای کشتند.
* عبدالاله البشیر رسما به عنوان رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه انتخاب و سلیم ادریس برکنار شد.
* یکی از اعضای گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به ایست بازرسی گروه تروریستی جبهه النصره حمله‌ور شد و تعدادی از عناصر این گروه تروریستی را به هلاکت رساند.
* وزیر خارجه سابق فرانسه گفت که جنگ علیه سوریه از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود.