kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

کوتاه از سراسر جهان


اسلواکی
روزنامه پاسایر نویه پرسه :در جریان اوضاع آشفته اتحادیه اروپا به دلیل رای انگلیسی‌ها به خروج از این اتحادیه اروپا و عدم همبستگی اروپا در مسئله پناهندگان کشور اسلواکی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را از هلند پس گرفت. این کشور تا پایان سال جاری میلادی ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.
اسپانیا
رویترز: وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده چند تن از تروریست‌های مرتبط با داعش توسط پلیس اسپانیا دستگیر شده‌اند.از جمله اقدام این افراد پخش محتوا در فضای مجازی در جهت توجیه اقدامات تروریستی داعش، طالبان و چند گروه تروریستی فعال در پاکستان عنوان شده است. اسپانیا این را هم گفته که هسته داعش در کشورش را متلاشی کرده است.
آمریکا
خبرگزاری فرانسه: مقامات آمریکایی تدابیر امنیتی خاصی را در فرودگاه‌ها و سایر مراکز شلوغ و پر رفت آمد اتخاذ کرده‌اند تا بتوانند مراسم روز استقلال کشورشان را در امنیت برگزار کنند.اتخاذ تدابیر امنیتی در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که چند روز قبل حمله مرگباری در فرودگاه آتاتورک ترکیه به وقوع پیوست و جان 44 تن را گرفت و ده‌ها تن را مجروح کرد.
ترکیه
فارس: پلیس ترکیه 11 تن از اتباع خارجی را به اتهام مشارکت در عملیات تروریستی فرودگاه «آتاتورک» اسلامبول بازداشت کرده است. پلیس ضد تروریست ترکیه این افراد را در اسلامبول دستگیر کرده و به این ترتیب شمار افرادی که در رابطه با حملات اخیر دستگیر شده‌اند به 24 نفر رسید.
فرانسه
تسنیم: اتحادیه‌های کارگری فرانسه با پیشنهاد دولت این کشور برای اصلاح  قانون کار به شدت مخالفت کرده‌اند.کارگران فرانسوی هم اکنون در اعتصاب هستند و دولتمردان این کشور به هر تلاشی برای پایان دادن به اعتصاب‌ها دست می‌زنند. اما موفق نمی‌شوند.
انگلیس
نشریه فوکوس: میلیاردر یهودی آمریکایی، جرج سوروس سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص پناهجویان توسط مرکل را عامل هرج و مرج در اتحادیه اروپا خوانده و آن را عامل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دانسته است. وی پیش از این نیز گفته بود، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به فروپاشی اتحادیه اروپا خواهد شد.