kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
موسس ویکی‌لیکس خبر داد

دور تازه جاسوسی آمریکا و انگلیس از شهروندان جهان

موسس سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» از آغاز دور تازه «جاسوسی‌های گسترده آمریکا، انگلیس» از مردم سرتاسر جهان خبر داد.
«جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» طی یک کنفرانس که با عنوان «جنوب از جنوب غرب» و در شهر «آستین» برگزار شده بود درخصوص برنامه جدید جاسوسی‌های مشترک آمریکا و انگلیس سخنرانی کرد. «آسانژ» که از سفارت «اکوادور» در لندن و از طریق «اسکایپ» سخنرانی می‌کرد گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) و مقر  فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس به زودی با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، کار جاسوسی از تمام انسان‌های روی کره زمین را آغاز خواهند کرد!
وی گفت: «توانمندی جاسوسی از تمام انسان‌های کره زمین به وجود آمده و احتمالا طی چند سال آتی اجرایی خواهد شد. این امر باعث خواهد شد بخش اعظمی از قدرت مردم، که مورد جاسوسی قرار دارند به آنهایی که مجموعه‌های جاسوسی را کنترل می‌کنند منتقل شود، این یک نسخه پست مدرن قدرت است.»
«آسانژ» از ترس جان خود، ماه‌هاست که در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است.
وی متهم به افشای اسناد فوق محرمانه درخصوص جاسوسی‌ها و جنایات آمریکا و متحدین غربی این کشور است. چند ماه پیش مقامات انگلیسی اعلام کردند قصد حمله به سفارتخانه اکوادور و دستگیری آسانژ را دارند که اعتراض‌های جهانی مانع از این حماقت شد! بخشی از اسناد افشا شده از سوی آسانژ، مربوط به جنایات جنگی آمریکا و اروپا در جنگ عراق و افغانستان است.