kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

راه‌اندازی 15 مرکز حفظ مجازی قرآن تا پایان سال جاری

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از راه‌اندازی 15 مرکز حفظ مجازی قرآن در کشور تا پایان امسال خبر داد.



حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در مراسم بهره‌برداری از مرکز حفظ مجازی قرآن کریم قزوین گفت: تاکنون 5 مرکز حفظ مجازی قرآن در پنج استان راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: افرادی که علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های حفظ قرآن کریم هستند اما به هر دلیلی نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند با راه‌اندازی این مراکز این شرایط برای آنها فراهم شده تا به صورت مجازی در دوره حفظ قرآن کریم شرکت کنند.
وی ادامه داد: این مرکز خدماتی شامل آموزش حفظ ترتیبی، ارائه مشاوره آنلاین توسط استادان مجرب در زمینه حفظ قرآن کریم، ارائه فایل‌های آموزشی به صورت چندرسانه‌ای، ارائه بانک جامع آزمون حفظ قرآن کریم و برگزاری دوره‌های خودآزمایی و آزمون‌های آنلاین برای حافظان قرآن را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.
حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به فراگیری شش هزار و 200 مربی قرآن کریم در مراکز مجازی حفظ قرآن کریم کشور، افزود: در حال حاضر آموزش غیرحضوری توسط این سازمان به سه صورت مجازی، تلفنی و مکتوب برگزار که استقبال خوبی نیز از سوی جامعه قرآنی کشور صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: این سازمان در برنامه پنج ساله در نظر دارد یک میلیون و 500 حافظ قرآن به صورت غیرحضوری تربیت کند.
وی افزود: در حال حاضر 30 هزار مربی قرآن در کشور وجود دارد که 29 مربی در زمینه آموزش حفظ مجازی در این مراکز فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای فعالیت‌های قرآنی از سه منبع موقوفات، ظرفیت بقاع متبرکه و خیران هزینه می‌کند، گفت: خوشبختانه خیران در این زمینه با توجه به داشتن نگاه ارزشی و جهادی، همکاری‌های خوبی دارند.
مرکز حفظ مجازی قرآن کریم استان قزوین با راه‌اندازی سامانه، اتوماسیون و خط تلفن در دارالقرآن با 100 میلیون ریال اعتبار برای تحت پوشش قرار دادن 250 نفر راه‌اندازی شده است که تنها طی چند روز بیش از 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در این مرکز 8 مربی حفظ قرآن فعالیت دارند.