kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
مدیرعامل پشتیبانی امور دام:

قیمت بیش از 7200 تومانی مرغ غیرقانونی است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: عرضه گوشت مرغ با قیمت بیش از 7200 تومان غیرقانونی است.


علیرضا ولی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه ذخیره‌سازی مواد پروتئینی و تنظیم بازار آن را برعهده دارد، گفت: در راستای تحقق اهداف این شرکت، مرغ تولیدی را با نظارت سازمان دامپزشکی و براساس استانداردهای لازم خریداری و ذخیره می‌کند.مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه این شرکت 60 هزار تن مرغ برای تنظیم بازار و ذخایر استراتژیک ذخیره‌سازی کرده افزود: از ابتدای ماه رمضان تاکنون 12 هزار تن از این محصول پروتئینی به تناسب نیاز در بازار تزریق شده است.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در زمینه گوشت مرغ در بازار وجود ندارد، و قیمت عرضه عمده گوشت مرغ کمتر از 7 هزار تومان است، تصریح کرد: متأسفانه برخی خرده‌فروشی‌ها گوشت مرغ را با قیمتی بیش از قیمت معمول عرضه می‌کنند که وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مسئولیتی در قبال کنترل قیمت‌ها در خرده‌فروشی‌ها برعهده ندارد. ولی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مسئولیت تأمین و کنترل قیمت گوشت مرغ به صورت عمده را برعهده دارد، بیان داشت: عرضه گوشت مرغ با قیمت بیش از 7200 تومان غیرقانونی است و دستگاه‌های نظارتی باید با این مسئله برخورد کنند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: این شرکت در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود، هر کیلو گوشت مرغ منجمد را با قیمت عمده 4500 تومان عرضه می‌کند و در فروشگاه‌های سطح شهر هم حداکثر با قیمت 5100 تومان به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه بهترین قیمت مرغ کمتر از 7 هزار تومان است بیان داشت: اگر شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در ماه رمضان به بازار وارد نمی‌کرد برخی سودجویان قیمت این کالای پروتئینی را به بیش از 9 هزار تومان هم می‌رساندند.