kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال


در صورت انحلال نفت، ملوان لیگ برتری می‌شود
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در صورت انحلال تیم نفت، ملوان بندرانزلی در لیگ برتر می‌ماند. غلامرضا بهروان در مورد وضعیت تیم نفت تهران گفت: در صورتی که تیم نفت نتواند در مسابقات شرکت کند و شرایط حضور در لیگ برتر را نداشته باشد در آن صورت طبق قوانین AFC تیم چهاردهم لیگ برتر که به دسته اول سقوط کرده در لیگ برتر ماندگار خواهد شد. به این ترتیب تیم ملوان به لیگ برتر باز می‌گردد. وی در مورد برگزاری سوپر جام و جام شهدا گفت: جام شهدا امسال با حضور 4 تیم لیگ برتری برگزار می‌شود اما هنوز نام تیم‌ها نهایی نشده است. سوپر جام را هم یا در تهران یا در مشهد در روزهای 30 یا 31 تیرماه بین دو تیم استقلال خوزستان و ذوب‌آهن برگزار می‌کنیم.

شوک به پرسپولیس و شکایت از رضائیان به کمیته انضباطی
در حالی که تمام اخبار روزهای اخیر پرسپولیس را مهدی طارمی و رامین رضاییان به خود اختصاص داده بودند این دو بازیکن در اقدامی غافلگیرکننده قرارداد رسمی خود را با ریزه اسپور به امضا رساندند تا شوک بزرگ را به پرسپولیس وارد کنند. مهدی طارمی که پیش از سفر به ترکیه با حضور در دفتر باشگاه اعلام کرده بود موافقت ابتدایی خود را با حضور در فصل آتی انجام داده است و رامین رضاییان نیز به‌زعم پرسپولیس با توجه به قرارداد دوساله‌اش باید در این تیم حضور می‌یافت اما تمام نقشه‌های مسئولان این باشگاه با عقد قرارداد رسمی این دو بازیکن با ریزه اسپور ترکیه نقش بر آب شد و رامین رضاییان و مهدی طارمی سه‌شنبه با انجام مذاکرات نهایی رسما قرارداد دو ساله‌ای را با باشگاه ریزه اسپور ترکیه منعقد کردند.
البته جدایی رامین رضائیان از تیم پرسپولیس و فسخ قرارداد یک طرفه این بازیکن باعث شده تا مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش باشند تا احقاق حق کرده و اعتراض خود را نسبت به این اقدام رضاییان نشان دهند. در همین رابطه مسئولان باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نوشتند اما قرار است شکایت خود را نسبت به این اقدام رضاییان به فیفا انجام دهند تا وی علاوه بر صادر نشدن آی‌تی‌سی‌ اش با محرومیت هم مواجه شود. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال دیروز در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از رامین رضاییان به کمیته انضباطی گفت: طبق اسنادی که وجود دارد، پرسپولیسی‌ها 70‌درصد مطالبات این بازیکن را پرداخت کرده‌اند و مدارک آن را هم به سازمان لیگ داده‌اند که این مدارک موردتأیید سازمان لیگ قرار گرفته است. به همین دلیل پرسپولیس از این بازیکن شکایت کرد و از امروز(دیروز) شکایت پرسپولیسی‌ها در فدراسیون فوتبال ثبت شد و فدراسیون هم نامه شکایت را به کمیته انضباطی ارجاع داد تا این کمیته شکایت باشگاه پرسپولیس را پیگیری کرده و نتیجه آن را اعلام کند.

پیشنهاد آلانیا اسپور برای شهباززاده
مهاجم فصل گذشته استقلال پیشنهاد جدی از باشگاه آلانیااسپور ترکیه پیدا کرده است و قصد دارد با این باشگاه قرارداد امضا کند. سجاد شهباززاده که چند روزی است به خاطر پیشنهاد از لیگ ترکیه در تمرینات استقلال شرکت نمی‌کند، پیشنهادی از تیم آلانیااسپور دریافت کرده است و گفته است دوست دارد فوتبالش را در این کشور ادامه دهد. باشگاه آلانیااسپور فصل گذشته موفق شد جواز حضور در لیگ‌برتر ترکیه را پیدا کند و اولین سال حضورش در سطح اول فوتبال این کشور را تجربه می‌کند. شهباززاده یکی از بازیکنانی است که برای پست مهاجم مورد توجه این باشگاه قرار گرفته است و گفته می‌شود این بازیکن برای مذاکره با این باشگاه هم اکنون در ترکیه حضور دارد. نصرالله عبداللهی دیروز در این خصوص گفت: به هرحال باشگاه‌های حاضر در لیگ ترکیه همگی با کیفیت هستند اما هنوز قرارداد سجاد نهایی نشده است. او دو روز پیش جلسه‌ای با علیرضا منصوریان برگزار کرد و تا دو، سه روز دیگر همه چیز مشخص می‌شود. سجاد بازیکن باشخصیتی است و ما تمام تلاشمان را برای حفظ او انجام می‌دهیم.

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* مهاجم فصل گذشته ذوب‌آهن، پس از توافق مسئولان باشگاه اصفهانی و سایپا به جمع نارنجی‌پوشان ملحق شد. مسعود حسن‌زاده، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان، با نظر حسین فرکی و پس از توافق با مسئولان دو باشگاه سایپا و ذوب‌آهن، به عضویت این تیم درآمد تا در شانزدهمین دوره لیگ برتر نارنجی‌پوشان را همراهی کند.
* مربی پرتغالی که به عنوان دستیار قلعه‌نویی انتخاب شده امروز وارد تبریز خواهد شد. امیر قلعه نویی در برنامه‌های امسال خود نام یک مربی خارجی را به عنوان دستیار خود به باشگاه تراکتورسازی داد اما حضور این مربی با نام رودولفو در جمع سرخپوشان تبریزی منتفی شد. پس از این اتفاق نام رئال تکسیرا به عنوان دستیار امیر قلعه نویی مطرح شد که سرمربی تراکتورسازی بعد از بررسی برنامه‌های وی با حضور او در تبریز موافقت کرد. قرار است تکسیرا که سابقه بازی در تیم مطرح پورتو پرتغال را دارد امروز به تبریز رفته و مقدمات امضای قرارداد او فراهم شود.
* روزبه چشمی هافبک مصدوم و بدشانس استقلال که گفته می‌شود تا اواخر نیم فصل اول شرایط بازی را پیدا نمی‌کند بعد از اینکه از لیست این تیم برای لیگ شانزدهم کنار گذاشته شد در نشستی با مدیران باشگاه توافق کرد تا قراردادش را برای سه فصل دیگر تمدید کند.