kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
گردن سوریان اسپاسم شده است

بنا: نیازی به مسابقه درون اردویی نداریم(گفت و گو)

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یک بار دیگر تاکید کرد نیازی به مسابقه درون اردویی نداریم.



محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دیروز در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد؛ از انتخاب نفرات تا مصدومیت حمید سوریان در تمرینات روزهای اخیر تیم ملی کشتی فرنگی.گزیده‌ای از صحبت‌های سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه می‌آید:
* بچه‌ها 10 روز پر فشار را تحمل کردند. شکر خدا تحمل این فشارها نشان می‌دهد شرایط بدنی آنها خوب است. کشتی‌گیران همان برنامه‌هایی که از قبل برای آنها در نظر گرفتیم، همه را به خوبی انجام می‌دهند. از همه آنها راضی هستم.
* مصدومیت حمید سوریان در تمرینات از هفته پیش شروع شد. گردن او مقداری اسپاسم داشت. در تمرین دو روز قبل که تمرین کشتی داشتیم، ضربه‌ای به گردن او خورد و این اسپاسم دوباره شدت گرفت. در حال حاضر به پزشک فیزیوتراپ مراجعه می‌کند. چند روزی باید رعایت کند ولی گرفتگی و اسپاسم عضلانی است و هیچ مشکلی در مورد مهره‌های او وجود ندارد و سریعاً خوب می‌شود.
* در خصوص اظهار نظر یکی از اعضای شورای فنی که گفته بود «محمد بنا بدقولی کرده است. به ما گفته بود انتخابی درون‌اردویی در وزن 98 کیلوگرم برگزار می‌کند.» باید بگویم :خیر. قبلاً هم اعلام کرده‌ام که من مخلص شورای فنی و رئیس فدراسیون کشتی هستم. شرایط تمرینی اردویی به گونه‌ای نیست که مسابقات درون‌اردویی بگذاریم. با توجه شرایطی که کشتی‌گیران دارند، فکر می‌کنم اصلاً لازم نیست که مسابقه‌ای برگزار شود. بعد از سال‌ها تجربه، کادر فنی تا این حد قدرت تشخیص دارد که بتواند تشخیص دهد چه نفری می‌تواند فرد منتخب باشد.
* در حال حاضر به هیچ جمع‌بندی در اوزان مختلف نرسیده ایم. تا لحظه آخری که زمان داریم، بررسی می‌کنیم. البته هر روز در حال جمع‌بندی هستیم. با کادر فنی جلسه داریم و من نظرات‌شان را می‌گیرم ولی در نهایت انتخاب و حرف نهایی را خودم می‌زنم. البته همکارانم در این خصوص کمکم می‌کنند اما تا زمانی که وقت هست، رصد می‌کنیم.
* المپیک ظرفیت‌ها، شرایط و آمادگی به‌خصوصی می‌خواهد. چون کشتی‌ها پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. 20 کشتی‌گیر برتر جهان گزینش شده‌اند و همه کشتی‌ها سخت است بنابراین ما باید سعی کنیم بهترین و آماده‌ترین نفرات به این مسابقات بروند. فکر می‌کنم بعد از سال‌ها کنار بچه‌های تیم ملی بودن، این حس تشخیص در ما وجود دارد که بتوانیم تشخیص دهیم چه کسی می‌تواند بهتر باشد. چون ما به صورت شبانه‌روزی با این بچه‌ها زندگی می‌کنیم.
* خیلی خوشحالم که پرویز پرستویی به اردوی ما آمد. قبل از این هم به حمید سوریان خیلی محبت داشت. چون خودش از جایی آمده که یکی از مراکز کشتی کشور بوده است. او از میدان غار و خزانه آمده و خودش هم پایش را به عنوان کشتی‌گیر روی تشک گذاشته و کشتی را دوست دارد. او به ما افتخار داد و آمد 10، 15 دقیقه‌ای برای بچه‌ها صحبت کرد. من واقعاً از بزرگی این انسان لذت بردم. امیدوارم همیشه در زندگی خود سلامت و سرفراز باشد. خوشحالم در مملکت‌مان آدم‌هایی مثل پرویز پرستویی داریم.