kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

تهران از امروز تا پایان هفته بارانی است

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور، گفت: این موج بارندگی امروز نیمه غربی را در بر‌می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود تهران سه‌شنبه بارانی شود.
محمداصغری در گفت‌‌وگو با فارس افزود: هم‌اکنون سامانه بارشی استان خوزستان را در برگرفته است.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این موج بارندگی به تدریج استان‌های ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس را هم دربر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امروز  نیمه غربی کشور تحت تاثیر این سامانه است، اظهار داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود  از اواخر وقت امروز و فردا در تهران باران ببارد.
اصغری همچنین با اعلام اینکه طی هفته‌های گذشته سامانه‌های بارشی از قدرت قابل ملاحظه‌‌ای برخوردار نبودند،گفت: این در حالی است که سامانه بارشی جدید شدت قابل توجهی دارد.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی؛ تا پایان سال جاری شاهد ورود سامانه‌های بارشی به کشور خواهیم بود و بر همین اساس در اکثر نقاط  بارندگی خواهیم داشت.
اصغری با بیان اینکه اوج بارندگی‌‌ها در دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهد بود، گفت:‌  اساس ارتفاعات استان لرستان، کرمانشاه، کرمان، جنوب آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری نیز طی روزهای آینده بارش باران را تجربه می‌کنند.وی  پیش بینی کرد: تغییرات دمایی طی روزهای آینده محسوس نباشد.