kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

اعتراض برخی یاران شهید لاجوردی به اظهارات اخیر موسوی بجنوردی

در پی اظهارات اخیر موسوی بجنوردی پیرامون شهید لاجوردی، برخی از یاران آن شهید با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ادعاهای مذکور اعلام کردند.
در پی اظهارات اخیر موسوی بجنوردی پیرامون شهید لاجوردی، برخی از یاران آن شهید با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ادعاهای مذکور اعلام کردند. در این بیانیه پس از ذکر چند سند تاریخی درباره نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شخصیت و عملکرد انقلابی شهید لاجوردی، آمده است: واقعاً چه سری است که برخی پس از گذشت بیش از 15 سال از شهادت اسطوره مقاومت و بصیرت، چهره منور انقلاب و پیشرو جهاد فی‌سبیل الله، شهید سید اسدالله لاجوردی، هرازگاهی برآنند تا با تحریف و قلب حقایق، حقد و عقده‌های خود را فرو بنشانند  و از آن مبارز نستوه و مرد پولادین و نیز افکار نورانی و هدایتگرش، چهره‌ای دیگر به تصویر کشیده و به نسل حاضر معرفی کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است؛ خوب است نسل جوان کشور ما بداند، علت عزل و برکناری شهید مظلوم لاجوردی رحمه‌اله‌علیه  در هر دو دوره مدیریت‌اش روحیه عدالت محور، قاطع، توصیه‌ناپذیر و علوی‌اش بود که برخی آن را برنمی‌تابیدند. مشی و مشرب شهید عزیزمان این بود که در برابر قانون هیچ فرقی بین آقازاده‌های مجرم و دیگر مردم عادی خطا‌کار وجود ندارد و این موجب رنجش خاطر عده‌ای از خواص نظام شده بود. از جمله اینکه ایشان به شدت ناراحت بود از اینکه چرا عنصری از کادر مرکزیت گروهک تروریستی «پیکار در راه آزادی طبقه کارگر!» صرفاً به دلیل آنکه پدرش پزشک مخصوص آیت‌الله منتظری بوده، علیرغم اینکه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده، باید با فشار بیت آقای منتظری آزاد شود، او بر این اعتقاد بود که همه باید در برابر قانون یکسان باشند و هرگز زیر بار این گونه تبعیض‌‌ها نمی‌رفت.از این رو است که اگر شهید لاجوردی را که خار چشم دشمنان قسم خورده انقلاب بود شهید عدالت ورزی و شهید بصیرت بنامیم، سخن گزافی نگفته‌ایم.