kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
مشاور رئيس جمهور خبر داد

جاسک صاحب فرودگاه بین‌المللی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش برای تبدیل فرودگاه نظامی فعلی جاسک به فرودگاه بین‌المللی و مسافربری با هواپیماهای بزرگ اعلام آمادگی کرده است.
در جریان سفر استانی رئيس جمهور و هیئت دولت به استان هرمزگان و حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در جاسک و بازدید وی از منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده این نیرو بر آمادگی و همکاری این نیرو با دولت در احداث یک فرودگاه بین‌المللی در جاسک تاکید کرده است.
اکبر ترکان مشاور رئيس جمهور نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با تشکر از حسن‌نیت فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشنهاد دولت استقبال کرده و آماده همکاری در این پروژه دولت در احداث فرودگاه بین‌المللی است.
رئيس جمهور در جریان دومین سفر استانی دولت به هرمزگان در جمع مردم جاسک از عزم دولت برای تاسیس یک فرودگاه بین‌المللی خبر داده و گفته بود: برای آبادانی این منطقه مهم و راهبردی در کنار دریای عمان، به یک فرودگاه نیاز خواهیم داشت که با توسعه آن به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل شود. اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه کنونی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌المللی پیش خواهیم رفت که ان‌شاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.