kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
تیم ملی در نخستین بازی مغلوب میزبان شد

آغاز لیگ جهانی والیبال سال 2016 در برزیل

تیم ملی والیبال ایران رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را با شکست آغاز کرد.



تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در لیگ جهانی 2016 پنج‌شنبه شب در سالن شهر ریو به مصاف برزیل، میزبان بازی‌های گروه B رفت و برابر این تیم با نتیجه  3 بر صفر  شکست خورد. تیم‌های ایران و بزریل در دوره‌های گذشته لیگ جهانی 5 بار با یکدیگر روبه‌‌رو شدند که ایران سه بازی را با برد پشت سر گذاشته  و دو بازی را هم به حریف واگذار کرده است. ملی‌پوشان ایران که در سه دوره حضور خود در لیگ جهانی هیچ‌گاه بازی نخست را پیروز نشده‌اند تلاش کردند این طلسم را برابر برزیل بشکنند. برزیلی‌ها نیز که میزبان المپیک 2016 هستند خودشان را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنند و می‌خواهند با کسب آمادگی بیشتر در خانه قهرمان المپیک شوند. بازی دو تیم ایران و برزیل با قضاوت داوران مکزیکی و پرویی آغاز شد. در این دیدار رائول لوزانو با سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور و شهرام محمودی بازی را آغاز کرد. مرندی هم به عنوان لیبرو در ترکیب اصلی قرار گرفت تا اولین حضور خود را در لیگ جهانی تجربه کند. در دیگر بازی گروه ایران، تیم ملی والیبال آمریکا به مصاف آرژانتین رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد. شاگردان ولاسکو در دو ست نخست این بازی با نتایج ۲۵-۲۳ و ۲۶-۲۴ برابر آمریکایی‌ها مغلوب شدند اما ست سوم را ۲۵-۲۲ بردند تا بازی در ست شماری دو بر یک به نفع آمریکا شود. در ست چهارم هم این شاگردان «جان اسپرو» در آمریکا بودند که ۲۵- ۲۲ برابر حریف پیروز شدند تا در مجموع سه بر یک آرژانتین را شکست دهند و انتقام شکست در رقابت‌های قهرمانی جهان را از این تیم بگیرند. ملی‌پوشان والیبال ایران، در دومین بازی خود بامداد امروز به مصاف آمریکا رفتند.
در پایان بازی تیم‌های ایران و برزیل، لوزانو سرمربی تیم ملی ایران گفت: ما اصلا در این بازی خوب کار نکردیم و به کلی در ست‌های اول و دوم نمایش خوبی نداشتیم. در ست سوم بهتر کار کردیم و خوب بودیم اما این برای پیروزی در این دیدار کافی نبود.
موسوی در تیم رویایی سال والیبال جهان
خبر دیگر از والیبال اینکه پایگاه اینترنتی جهان والیبال (world of volley) تیم رویایی سال 2015-2016 والیبال جهان را به انتخاب کاربران خود معرفی کرد و نام سیدمحمد موسوی، مدافع تیم ملی والیبال ایران هم در این تیم قرار گرفت. در این رده‌بندی که کابران آن انتخاب کردند، ملی‌پوش والیبال ایران در صدر بهترین مدافع جهان قرار گرفته است. موسوی با 7290 رای به عنوان بهترین مدافع معرفی شده است. ترکیب تیم رویایی سال والیبال جهان به این شرح است: * پاسور: بنجامین تونیوتی (فرانسه) *سرعتی‌زن: بارتوژ کوبیاک (لهستان) * دریافت‌کننده: میشل کوبیاک (لهستان)- اروین انگاپت (فرانسه) * مدافعان: سیدمحمد موسوی (ایران) – کوین لروکس (فرانسه) * لیبرو:‌ پاول زاتورسکی (لهستان).