kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
پانزده خرداد،‌ انقلاب اسلامی زمینه‌ساز فرج - قسمت آخر

تعهد مسئولین به عاشورا 15 خرداد و قیام بقیهًْ‌الله



ابراهیم حاج ‌محمدزاده
«سالروز خرداد 42 خمیرمایه نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب اسلامی ماست. ملت عزیز باید این خمیرمایه و بذر پربرکت را در عصر عاشورای 83 (قمری) جست‌وجو کند. عصر عاشورای مصادف با ساعات شهادت نصرت‌آفرین سید مظلومان و سرور شهیدان، عصر عاشورایی که خون طاهر و مطهر ثارالله و ابن ثاره به زمین گرم کربلا ریخت و ریشه انقلابات اسلامی را آبیاری نمود. ملت عظیم‌الشأن در سالروز شوم این فاجعه انفجارآمیزی که مصادف با 15 خرداد 42 بود با الهام از عاشورا آن قیام کوبنده را به‌بار آورد. اگر عاشورا و گرمی و شور انفجاری آن نبود، معلوم نبود چنین قیامی بدون سابقه و سازماندهی واقع شود. واقعه عظیم عاشورا از 61 هجری تا خرداد 61 و از آن تا قیام عالمی بقیهًْ‌الله -ارواحنا لمقدمه‌الفداء- در هر مقطع انقلاب‌ساز است. آن روز یزیدیان با دست جنایتکاران گور خود را کندند و تا ابد هلاکت خویش و رژیم ستمگر جنایتکار خویش را به ثبت رساندند...
ملت بزرگ ایران سالروز 15 خرداد را که یوم‌الله است زنده نگه می‌دارد و افتخار قیام ملت را که با مشت گره کرده و خون طاهر خویش در مقابل ستمشاهی پهلوی ایستاد و پایه استوار انقلاب اسلامی را- که سرنگونی قدرتمندترین جنایتکار منطقه را درپی داشت- ریخت از یاد نمی‌برد و الان فداکاری‌ها و مجاهدات جوانان برومند کشور اسلامی را که پایه‌گذاری خروج از ظلمات به سوی نور و از حقارت به سوی سرافرازی و از اسارت به سوی استقلال را نمود بزرگ می‌شمارد و عاشورای فریادزن «هیهات مناالذله» و 15 خرداد و دیگر ایام‌الله را که در پی داشت و از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال حسینی گرمی و از پرتو هدایت او معرفت به وظیفه و استقامت او در مقابل باطل استواری گرفت ارجمند می‌دارد.
خداوند تعالی این ملت را که از 15 خرداد 42 تا بهمن 57 و از آن وقت تاکنون برای اقامه عدل الهی از هرچه داشته است گذشته است و عزیزان برومند خود را که قامت رشید و بلند آنان چون ابدیت استوار و گرمی خونشان چون عشق به جمال جمیل حق روح‌افزا بود به پای دوست به قربانگاه فرستادند با نور هدایت خود ارشاد و با جلوه قدرت ازلی خود برومند و با بارقه روانبخش خود در احقاق حق و ابطال باطل استوار و پایدار فرماید و این وحدت و صلابت را از آنان سلب ننماید و «لاحول و لا قوهًْ الا بالله» والسلام علی عبادالله الصالحین» (1)
حضرت امام(ره) با تعابیری نظیر «آن که ریشه انقلاب اسلامی با خون شهیدان آبیاری می‌شود و زمینه‌ساز قیام عالمی بقیهًْ‌الله- ارواحنا لمقدمه الفداء- می‌گردد در آخرین 15 شعبان حیات طیبه خویش (2 فروردین 1368) به مسئولان (دقت شود فقط به مسئولان) هشدار می‌دهند:
«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا له‌الفداء- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد...» (2)
و در مقابل بهانه‌هایی که بعضا عده‌ای به آن متوسل می‌شوند می‌فرمایند:
 «مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید. ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.» (3)
و در مقابل بهانه‌هایی که عده‌ای به نیابت از مردم و وارثان عاشورا و 15 خرداد به زعم خویش می‌آورند، اعلام می‌کنند:
«چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می‌آورد. ولی هیچ‌کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دول دنیای امروز و پایه‌ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با آمریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد.» (4)
و به آنان که با زندگی مجلل و به دور از مردم، ادعای طرفداری از مردم می‌نمایند، هشدار می‌دهند:
«... مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‌کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی‌شهادت میسر نیست. من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ‌کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فحشای سرمایه‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزه جهانی خود علیه شرق و غربیم.» (5)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) صحیفه امام، ج16، ص 294
2 و3 و 4 و 5) صحیفه امام، ج21، ص (327 و 328)