kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

هشدار آمریکا درباره وقوع حملات تروریستی در اروپا طی روزهای آینده

وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داده مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا 2016 در فرانسه و دیگر مراسم فرهنگی و ورزشی مهم در این قاره، هدفی برای این حملات تروریستی خواهد بود.


نگرانی‌ها نسبت به اوضاع امنیتی اروپا پس از حملات تروریستی سال گذشته پاریس به «شدت» افزایش یافته است. در این حملات حداقل 130 نفر کشته شدند.  تا 10 روز دیگر  اما فرانسه میزبان بازی‌های مهم فوتبال «جام ملت‌های اروپا 2016» خواهد بود. انتظار می‌رود یک میلیون طرفدار خارجی برای تماشای بازی‌های جام ملت‌های اروپا به فرانسه سفر کنند.
 پاریس اما اعلام کرده برای برگزاری این مسابقات «تدابیر امنیتی شدیدی» را اتخاذ کرده است.مقامات اطلاعاتی و  امنیتی فرانسه و آلمان طی دو هفته گذشته درباره «احتمال حملات تروریستی» در این بازی‌ها بارها هشدار داده‌اند. نمایندگان پارلمان فرانسه نیز  بر لزوم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی با توجه به در پیش بودن این بازی‌ها تاکید کرده‌اند. و وضعیت فوق‌العاده در فرانسه را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کرده‌اند.پاریس همچنین  قصد دارد به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، تکنولوژی ضد پهپادی نیز در این شهر مستقر کند. گفته شده بیش از 90 هزار افسر پلیس سرباز و مامور امنیتی لباس شخصی قرار است در این ماموریت شرکت کنند.
در همین ارتباط آمریکا نیز  ضمن هشدار به شهروندانش نسبت به حملات تروریستی در اروپا اعلام کرد که اهداف مورد نظر تروریست‌ها احتمالا شامل مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در فرانسه نیز خواهد بود.
یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این هشدار گفته هنوز اطلاعات خاصی درباره چگونگی این تهدیدات وجود ندارد. وزارت خارجه آمریکا اما دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به شهروندان آمریکایی نسبت به خطر حملات تروریستی احتمالی در سراسر اروپا هشدار می‌دهیم، این حملات ممکن است مراکز مهم، اماکن توریستی، رستورانها، مراکز تجاری و سیستم حمل و نقل را هدف قرار دهد.
گفتنی است عامل شکل‌گیری و قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی تکفیری همین کشورهای غربی و برخی متحدان عربی آنها است. این کشورها برای سرنگونی اسد از هیچ کمک و حمایتی از تکفیری‌ها دریغ نکردند و در این راه حتی به هشدارهایی که داده می‌شد نیز توجهی نکردند امروز آتش این تکفیری‌ها دامن غرب را هم گرفته است.