kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
یک کارشناس:

رکود بورس ادامه خواهد داشت

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بی‌رونقی این بازار پیش‌بینی کرد؛ رکود بورس ادامه خواهد داشت.



محمد آقایی در گفت‌وگو با تسنیم اذعان داشت: در شرایط فعلی بازار سهام با رکود همراه شده ولی نقدینگی از بورس خارج نشده است؛ چرا که هیچ بازار دیگری در شرایط فعلی جذابیتی برای ورود نقدینگی ندارد و معامله‌گران ترجیح می‌دهند که پول و سرمایه خود را در بورس نگه دارند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس شرایط رکودی بورس موجب شده تا توجه بیشتر سهامداران به تک‌سهم‌های فعال در بازار سهام جلب شود.
وی در پاسخ به این پرسش که بازار سهام چه زمانی به روند رشد و رونق خود بازمی‌گردد تصریح کرد: تا زمانی که یک محرک قوی در بازار سهام مانند اجرای کامل برجام و رفع تحریم‌ها و نیز برداشته شدن محدودیتهای مربوط به سوئیفت و مراودات بین‌المللی ارز به وجود نیاید، شرایط بورس در همین وضعیت خواهد ماند.
سقوط 330 واحدی شاخص
شاخص بورس تهران در ادامه روند نزولی خود دیروز هم 330 واحد افت کرد و به رقم 76 هزار و 387 واحد رسید.
دماسنج بازار سرمایه روز شنبه هم بیش از 120 واحد ریزش کرده بود.
البته در پایان معاملات دیروز شاخص کل هم‌وزن نیز با 28 واحد کاهش عدد 13 هزار و 861 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 370 واحدی به رقم 84 هزار و 986 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 217 واحدی به عدد 53 هزار و 482 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 635 واحدی به رقم 166هزار و 857 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 5 واحدی به رقم 819 واحد رسید.
به گزارش فارس، بازار سهام دیروز بازاری رکودی و منفی بود که با افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا مواجه شده بود. در این بازار همچون روزهای گذشته اغلب معامله‌گران با شناسایی تک‌سهم‌ها و با انگیزه کوتاه مدت‌نگری همچنان به نوسان‌گیری اقبال دارند.
گفتنی است شاخص بورس تهران از ابتدای سال جاری قریب به 5 هزار واحد ریزش کرده و زیان قابل توجهی را نصیب سهامداران کرده است.
اغلب سهامداران در 3 سال دولت تدبیر و امید بیش از 60 درصد سرمایه خود را از دست داده‌اند و شاید هیچ امیدی به جبران زیانشان در این دولت ندارند.