kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
معاون دادستان کل کشور:

80 درصد سواحل شمال غیرقانونی تصرف شده است

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه 80 درصد سواحل شمال کشور به صورت غیرقانونی تصرف شده است گفت: 55 درصد این تصرفات توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است.



محمدجواد حشمتی با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان‌های پرتخلف در حوزه زمین‌خواری و دریاخواری است افزود: 80 درصد سواحل شمال کشور تصرف شده که 55 درصد این تصرفات توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل تغییر کاربری‌های متعدد،  روستاها و زمین‌های کشاورزی و ارزشمند کشور به روز سیاه نشسته‌اند افزود: بیش از 130 هزار ویلای غیرمجاز در شمال کشور ساخته شده است و خسارتی که به بیت‌المال در این زمینه وارد شده قابل شمارش نیست.  وی افزود: زمین‌خواران،  زمین‌های کشاورزی شمال را به قیمت بالا از کشاورزان می‌خرند و به راحتی تغییر کاربری می‌دهند.
معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه اجرای طرح‌ هادی سبب از بین رفتن روستاهای کشور شده است گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون ضابطه،  کلاهبرداری‌ها،  زد و بندها و مسامحه‌کاری‌ها در زمینه زمین‌خواری سبب تشکیل سالانه 200 هزار پرونده قضایی در دادگاه‌های کشور شده است.
حشمتی خاطرنشان کرد: ما برای حفظ آب،  خاک،  رودخانه و کوه و همه اموال بیت‌المال قانون داریم اما این قوانین در عمل اجرایی نمی‌شود و مسئولان محلی و استانی در اجرای آن کوتاهی می‌کنند.