kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

کمبود اعتبار، روند اجرای طرح هادی در روستاهای مازندران را کند کرده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: دو هزار و 340 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی فقط در 800 روستا اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.




مجید هاشمی در آئین افتتاح طرح هادی روستا «کنتاء» از بخش چهاردانگه شهرستان ساری،  افزود: کمبود اعتبار و همکاری نکردن برخی روستاییان عملیات اجرای طرح هادی در مازندران را عقب انداخته است. وی اظهار داشت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مازندران دارای نقشه طرح هادی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان داشت: به طور میانگین برای اجرای طرح هادی در هر روستای بالای 20 خانوار استان سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
اجرای طرح هادی در روستاها شامل آسفالت و تعریض معابر عمومی روستایی، احداث پارک، ایجاد روشنایی در معابر و جدول‌کشی برای جلوگیری از آبگرفتگی است که به صورت مشارکتی با اعتبار بنیاد مسکن و روستاییان اجرایی می‌شود.
بخش چهار دانگه شهرستان ساری با 95 روستا دارای حدود 18 هزار نفر جمعیت است که 54 روستای این بخش از نقشه طرح هادی برخوردارند و عملیات اجرای این طرح نیز در 16 روستا آغاز شد.
مازندران سه هزار و 200 روستای دارای سکنه دارد که 43 درصد از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.