kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
استرالیا نخستین حریف شاگردان لوزانو بود

آغاز مسابقات تیم ملی والیبال ایران برای راهیابی به المپیک 2016

رقابت‌های تیم ملی والیبال برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از امروز در کشور ژاپن آغاز شد.


سرویس ورزشی-

مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو از امروز شنبه در کشور ژاپن آغاز می‌شود و تا یکشنبه 16 خردادماه جاری ادامه خواهد داشت. هشت تیم ایران، استرالیا، چین، ژاپن، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه در این رقابت‌ها شرکت دارند و تیم ملی والیبال ایران در دیدار افتتاحیه این مسابقات به مصاف استرالیا می‌رود. در مدت 9 روز این رقابت‌ها 28 دیدار برگزار خواهد شد و در نهایت تیم‌ها بر اساس تعداد برد و امتیاز در جدول رتبه‌بندی می‌شوند و سه تیم برتر جدول به همراه بهترین تیم آسیایی جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو 2016 را کسب خواهند کرد. روزهای دوشنبه و جمعه دهم و چهاردهم خرداد تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند. برنامه کامل این دیدارها به وقت ایران به قرار زیر است:
شنبه 8 خرداد
* ایران – استرالیا (5:30) * چین – فرانسه * لهستان – کانادا * ژاپن – ونزوئلا
یکشنبه 9 خرداد
* ایران – کانادا (5:30) * ونزوئلا – استرالیا * فرانسه – لهستان * ژاپن – چین
سه شنبه 11 خرداد
* استرالیا – کانادا * چین – ونزوئلا * ایران –  فرانسه (11:00) * ژاپن – لهستان
چهارشنبه 12خرداد
* ونزوئلا – کانادا * فرانسه – استرالیا * چین – لهستان * ایران – ژاپن (14:35)
پنج‌شنبه 13 خرداد
* کانادا – فرانسه * ایران – چین (8:15) * لهستان – ونزوئلا * ژاپن – استرالیا
شنبه 15خرداد
* چین – استرالیا * ونزوئلا – فرانسه * ایران – لهستان (11:00) * ژاپن – کانادا
یکشنبه 16 خرداد
* ایران – ونزوئلا (5:30) *کانادا – چین * استرالیا – لهستان * ژاپن – فرانسه
اسامی 14 ملی‌پوش ایران
درست دو روز پیش از آغاز رقابت‌های تیم ملی والیبال در ژاپن، لوزانو اسامی 14 بازیکن نهایی ایران را برای شرکت در این مسابقات اعلام کرد. بر این اساس سعید معروف، مهدی مهدوی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور، شهرام محمودی، مهدی مرندی و فرهاد ظریف، ملی‌پوشانی هستند که در این رقابت‌ها به میدان می‌روند.
آخرین صحبت‌های سرمربی تیم ملی والیبال
پیش از بازی ایران برابر کانادا، رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال در گفت‌و‌گویی با بازیکنان عنوان داشت: شما برای مهم‌ترین مسابقه ورزشی عمرتان آماده می‌شوید. باید در اولین بازی با 100 درصد آمادگی به میدان برویم. برای اینکه در ساعت مسابقه  به نهایت آمادگی خود برسید، باید از سه ساعت قبل کاملا هشیار باشید و زودتر بیدار شوید. ممکن است که دیرتر بیدار شوید بد به مسابقه برسید که در این صورت 100 درصد آماده نخواهید بود. این چیز جدیدی نیست و شما در سال‌های قبل هم چنین شرایطی را تجربه کرده بودید.