kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
سرلشکر فیروز‌آبادی:

برخی رسانه‌ها با هوچی‌گری و ناآگاهی طرح امنیت اخلاقی ناجا را نادرست منعکس می‌کنند

فیروز‌آبادی با بیان اینکه مفاسد اخلاقی باعث بدبینی و ترس از تشکیل خانواده شده، وظیفه ناجا در اجرای طرح امنیت اخلاقی برای ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی را لازم دانست و گفت: برخی رسانه‌ها با هوچی‌گری این طرح چند‌وجهی را تک‌بعدی و نادرست معرفی و به آن برچسب سیاسی می‌زنند.



سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی در سخنانی با اشاره به رسالت خطیر نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: امنیت اخلاقی، سرمایه و مزیت بزرگ جامعه اسلامی ما است و نهادهای متولی امنیت و نظم اجتماعی نباید اجازه دهند با سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی عده‌ای، این عرصه مورد تعرض و تاخت و تاز هنجارشکنان بی‌مبالات و یا اشرار و نفوذی‌های دشمن قرار گیرد.
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه باید آراء و فتاوای امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری به دور از هرگونه هیجان و تعصب ملاک اقدام و عمل نهادهای قانونی قرار بگیرد، تأکید کرد: اقدام نیروی انتظامی اقدامی قانونی است و هر گونه مخالفت با آن مقاومت برابر اجرای قانون تلقی می‌شود، لذا انتظار است با همدلی و همکاری و هنجارسازی از انحرافات اخلاقی و مشکلات امنیتی مردم کم کنیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بروز برخی از رفتارهای ناهنجار و مفاسد اخلاقی در جامعه را ناشی از فقدان یک نگاه و برنامه قوی، قاطع و همه‌جانبه در کشور و کوتاهی برخی نهادها قلمداد و تأکید کرد: اگر دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند از اجرای طرح‌هایی چون طرح امنیت اخلاقی بی‌نیاز می‌شویم. اما امروز می‌بینیم که هنجارشکنی و مفاسد اخلاقی باعث ترس و بدبینی جوانان به تشکیل خانواده و انتخاب همسر شده است که این خود موجب کاهش باروری جمعیت کشور می‌شود.
وی افزود: باید با هوشمندی و جلب حمایت دولتمردان و مردم بسترهای موفقیت طرح امنیت اخلاقی جامعه فراهم شود. لذا نه تنها نباید چند وجهی بودن این طرح با هوچی‌گری در محاق فراموشی قرار گیرد، بلکه تبیین و آگاهی‌بخشی نسبت به ابعاد و زوایای مختلف آن به وسیله رسانه‌های جمعی امری ضروری است.
سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: طرح امنیت اخلاقی هنجارشکنان را نگران و اشخاص و جریان‌های غرب‌گرا و مروجان بی‌بند و باری در جامعه را منفعل ساخته است به گونه‌ای که به اظهار نظرهای متناقض و در تضاد با قانون و احکام اسلام پرداخته‌اند.