kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

کاظمین دیروز میزبان میلیون‌ها زائر امام موسی‌بن‌جعفر(ع) بود

در سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، میلیون‌ها زائر عزادار و عاشق اهل‌بیت، در کاظمین حضور یافتند و در اطراف حرم مطهر امام موسی‌کاظم(ع) حلقه زدند.

 

دیروز مصادف با 25 رجب شهر کاظمین در شمال بغداد میزبان میلیون‌ها زائر عراقی و خارجی بود. این خیل زائران که برای شهر کاظمین بی‌سابقه است، خطر داعش را به جان خریدند و خود را به این مکان مقدس رساندند. 90 هزار نیروی پلیس و بسیج مردمی مسئولیت حفاظت از جان زائران را در مسیرهای منتهی به کاظمین برعهده داشتند.
پیش از این داعش در مسیر زائران در «یوسفیه» واقع در جنوب بغداد 5 بمب منفجر کرد که شهادت حدود 20 نفر را به دنبال داشت.
به گفته سپهبد «عبدالامیر الشمری» فرمانده عملیات بغداد، واحدهای خدمت‌رسانی دولت حساب سود و زیان را کنار گذاشته و خود را وقف خدمت‌رسانی به زائران کرده‌اند. به گفته وی، 3800 موکب در داخل بغداد، 1200 موکب در داخل شهر کاظمین و 2600 موکب نیز در مناطق مختلف دیگر مستقر و برای خدمت‌رسانی به زائران آماده هستند.
دیروز از استان غربی الانبار نیز خبر رسید، نیروهای مسلح عراق محاصره شهرهای «حدیثه» و «البغدادی» را درهم شکستند. به گفته فرماندهی عملیات مشترک عراق، مسیر «هیت» به «حدیثه» که حدود 44 کیلومتر مسافت دارد، پیش از این در اختیار تروریست‌ها بود که آزاد شد.
نیروهای امنیتی عراق همچنین موفق شدند تعدادی موشک آماده شلیک به سوی زائران مرقد امام موسی‌کاظم(ع) را کشف و این حمله را خنثی کنند.