kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

کارگران اخراجی عربستان به 77 هزار نفر افزایش یافت

پس از اعلام خبر اخراج 50 هزار کارگر خارجی به دلیل فشارهای اقتصادی در عربستان، رسانه‌های سعودی اعلام کردند این تعداد به 77هزار نفر افزایش یافته است.


سرویس خارجی-

هنوز چند روزی از اعلام خبر اخراج 50 هزار کارگر خارجی شرکت ساختمان‌سازی بن لادن در عربستان نگذشته است که رسانه‌های سعودی اعلام کردند این تعداد به 77 هزار کارگر افزایش یافته است.  
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الوطن سعودی، شرکت بن لادن 27 هزار کارگر خارجی دیگر خود را اخراج کرد و به احتمال زیاد این شرکت به زودی 12 هزار کارگر سعودی خود را نیز اخراج کند.
 در پی بحران شدید اقتصادی و مالی در عربستان در سایه کاهش قیمت نفت و کسری بودجه زیاد این کشور و ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌های بزرگ این شرکت که با دولت سعودی قرارداد دارد، شهرهای مختلف عربستان تقریبا هر روزه شاهد تظاهرات کارگران اخراجی برای دریافت حقوق عقب‌مانده خود است.
 این کارگران که اکثریت آنها را اتباع کشورهای دیگر تشکیل می‌دهند، خواهان دریافت حقوق معوقه خود از شرکت پیش از ترک عربستان هستند اما شرکت «بن لادن» اعلام کرده فعلا نمی‌تواند حقوق آنها را بپردازد و آنها باید در انتظار بمانند.
 این وضعیت و ناتوانی کارگران در تامین هزینه‌های زندگی  و تحصیل فرزندان آنها باعث شده آنها دست به اعتراض بزنند. در تازه‌ترین مورد، کارگران روز یکشنبه هفت دستگاه اتوبوس شرکت «بن لادن» را در شهر مکه آتش زدند.
افشاگری جدید
در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت وسایل ارتباط جمعی،  فساد در خاندان سعودی بیش از پیش بر ملا شده است. خبرهای منتشر شده از دست داشتن شاهزاده‌های سعودی در قاچاق مواد مخدر حکایت دارند.  به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی «نبأ»، «تركی الرشیدی» افسر بازنشسته واحد مبارزه با مواد مخدر عربستان در یك نوار ویدیویی ضمن اعلام این مطلب راز عملیات دنباله‌دار قاچاق گسترده مواد مخدر به عربستان را برملا كرده است.  وی گفت: «این عملیات با نظارت و سرپرستی صاحبان بسیار بانفوذ سعودی انجام می‌گیرد».
بر پایه همین گزارش، سرگرد «الرشیدی» به دنبال اعلام خبر مرگ همكار خود سرهنگ «سلمان النشوان» در روز یكشنبه گذشته احساس كرد جان او نیز در خطر است و به دنبال آن نامه‌ای برای «ملك سلمان» شاه سعودی فرستاد. این افسر بازنشسته یادآور شد مشكل وی پس از كشف و شناسایی بزرگ‌ترین عملیات قاچاق مواد مخدر آغاز شد. آن‌هم عملیاتی كه بی‌هیچ نظارت و پیگردی انجام گرفته بود. وی خاطرنشان كرد:«عامل چنین عملیاتی یك شخص عادی و یا قاچاقچی كوچك نبود.»
بنابر اظهارات این افسر سعودی،  افراد بانفوذ در ساختار قدرت عربستان با سوءاستفاده از مراسم حج صدها كامیون حامل مواد مخدر را از طریق مرزها وارد عربستان می‌كنند.  از سوی دیگر «احمد الزهرانی» رئیس مركز مبارزه با مواد مخدر عربستان در تاریخ 29 بهمن 94 به افزایش قابل توجه قاچاق مواد مخدر و مصرف آن بین دختران و پسران جوان این كشور اذعان كرد.
«الزهرانی» گفت: «مقادیر مواد مخدر كشف و ضبط شده در این كشور برابر با دو سوم مواد مخدر توقیف شده در جهان است.» در آبان ماه گذشته مقامات امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بیروت حدود دو تن مواد مخدر (روان‌گردان) کشف کردند که متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» از شاهزاده‌های سعودی بود. این خبر مثل یک بمب در رسانه‌ها صدا کرد و سعودی‌ها را به دردسر جدی انداخت.