kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
پایگاه خبری العهد:

فشار بی‌امان مقاومت، تکفیری‌ها را در حلب دچار جنون کرده است

یک پایگاه خبری منطقه‌ای با اشاره به وضعیت وخیم تروریست‌ها در شمال سوریه نوشت، ضربات پی‌درپی مقاومت و ارتش سوریه، تروریست‌های تکفیری را دچار جنون کرده و آنها با موشکباران حلب، از غیرنظامیان انتقام می‌گیرند.



پایگاه خبری «العهد» مستقر در لبنان، با اشاره به تحولات استان حلب نوشت، بر کسی پوشیده نیست که ضربات پی‌درپی ارتش سوریه و متحدان آن (مقاومت) به گروه‌های مسلح در حومه شهر حلب، طرح‌های سرویس‌های اطلاعاتی (حامی تروریست‌ها) را به شکست کشانده و این حملات باعث شده که آنها دچار جنون شوند و با موشکباران مناطق غیرنظامی، از مردم انتقام بگیرند.
العهد می‌افزاید، کسانی که روند عملیات نظامی در حلب را از نزدیک دنبال می‌کنند، به یقین می‌دانند که طی روزهای اخیر در آنجا چه اتفاقی افتاده و کشتار غیرنظامیان توسط تکفیری‌ها با عملیات (ارتش) در حومه جنوبی حلب علیه آنها مرتبط است... این عملیات کمر عناصر مسلح و دولت‌های حامی آنها را شکسته است.»
العهد سپس به «سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته» اشاره کرد و نوشت ارتش سوریه و متحدان آن (مقاومت) از این تجهیزات برای رصد و نظارت استفاده می‌کنند و سرویس‌های جاسوسی ترکیه و آمریکا نتوانسته‌اند کدهای این تجهیزات را باز کنند.
طی روزهای اخیر و همزمان با گلوله‌باران شهر «حلب» به دست تروریست‌ها، تکفیری‌ها و حامیان آنها تبلیغات گسترده‌ای را علیه دمشق راه انداخته و ارتش سوریه را به انجام این حملات متهم می‌کنند.
مرکز پژوهشی «گلوبال ریسرچ» نیز با اشاره به تلاش مغرضانه رسانه‌های غرب برای وارونه جلوه دادن حقایق حلب و مقصر جلوه دادن ارتش سوریه، نوشت: «بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه از گلوله‌باران شهر حلب مبراست.»
این مرکز پژوهشی فاش کرد که «آمریکا یک تشکیلاتی را تحت عنوان «کلاه سفیدها» یا «نیروهای دفاع شهری» به وجود آورد کار این تشکیلات، تصویربرداری از مراکز بمباران شده و نسبت دادن این بمباران‌ها به روسیه و سوریه است.
گلوبال ریسرچ این را هم نوشت که گروه «کلاه سفیدها» اساسا یک تشکیلات آمریکایی است که «جیمزلو» نظامی سابق انگلیسی با حمایت مالی مشترک آمریکا و «جبهه النصره» در سوریه و عراق آن را هدایت و رهبری می‌کند.
مرکز گلوبال ریسرچ افزود: «این سازمان هرگونه حمله علیه مقرها و مخفیگاه‌های جبهه النصره را به عنوان حمله به غیرنظامیان و بیمارستان‌ها یا حمله به پرسنل شاغل در بخش‌های درمان و اورژانس به تصویر می‌کشد.»
گلوبال ریسرچ سپس به اعترافات «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و «جوبایدن» معاون رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص همکاری بزرگ‌ترین کشورهای طرفدار آمریکا نظیر قطر و ترکیه، با گروه‌های تروریستی و حمایت مالی محرمانه از آنها با هدف سرنگون کردن بشاراسد اشاره کرد.