kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

اخراج 50 عضو حزب کارگر انگلیس به دلیل انتقاد از اسرائيل!

حزب کارگر انگلیس درپی فشار لابی صهیونیسم مجبور شد به‌دلیل آنچه «اظهارات ضدیهود» اعلام شده بیش از ۵۰ نفر از اعضای خود را از کار تعلیق کند.


لابی صهیونیستی تنها در آمریکا نفوذ ندارد در انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز صهیونیست‌ها با نفوذی که طی چند دهه گذشته برای خود دست و پا کرده‌اند منافع نا مشروع خود را پیش می برند. برای سنجش میزان این نفوذ کافی است به خبر دیروز «دیلی تلگراف» نگاه شود. روزنامه دیلی تلگراف نوشته حزب کارگر انگلیس به صورت مخفیانه فعالیت ۵۰ عضو خود را به دلیل بیان اظهارات ضد صهیونیستی به حالت تعلیق درآورده است.  بر اساس این گزارش این حزب ظرف دو ماه گذشته 50 عضو خود را تعلیق کرده است! 20 مورد این تعلیق‌ها تنها در دو هفته اخیر انجام شده است.
براساس این گزارش مطلبی که «ناز شاه» از اعضای حزب کارگر انگلیس دو سال قبل در مورد رژیم اسرائیل در صفحه فیسبوک خود نوشته بود، از هفته گذشته منجر به تعلیق عضویت وی و سه هم حزبی دیگرش شده، تا بار دیگر لابی صهیونیستی قدرت خود را در اروپا به رخ بکشد. بنا بر گزارش دیلی تلگراف برخورد با منتقدان اسرائیل به همین چهار نفر محدود نبوده و این تنها «نوک کوه یخ است.»  حزب کارگر به صورت مخفیانه فعالیت 50 عضو خود را به دلیل بیان اظهارات ضد اسرائیلی، تعلیق کرده است.