kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
پرونده هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال امروز بسته می‌شود

تلاش ذوب‌آهن و تراکتورسازی برای نزدیک شدن به سهمیه آسیایی

پرونده دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری سه بازی بسته می‌شود.



در روز دوم و آخر هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز سه بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی تیم ذوب‌آهن در اصفهان میزبان صبای قم است. تیم ذوب‌آهن در آسیا حسابی درخشید و با پیروزی پرگل مقابل النصر عربستان صعودش را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان قطعی کرد. با این حال شاگردان گل‌محمدی که فینالیست جام حذفی هم هستند در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته‌اند. ذوب‌آهن در چهار هفته اخیر لیگ برتر دو باخت و دو تساوی داشته است. این تیم اگر بتواند از صبای قم سه امتیاز را بگیرد همچنان به کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر امیدوار می‌ماند اما مساوی یا باخت خانگی شانس شاگردان گل‌محمدی را در لیگ به حداقل می‌رساند. این دیدار ساعت ۱۸:15 در اصفهان برگزار می‌شود.
سیاه جامگان- تراکتورسازی تبریز
سیاه جامگان در 7 هفته اخیر سه مساوی و 4 شکست در کارنامه‌اش دارد و برای بقا کار سختی در پیش دارد. فرهاد کاظمی اگر بخواهد به قولش عمل کند و سیاه‌جامگان را در لیگ برتر نگه دارد باید سه امتیاز از تراکتورسازی آماده و سرحال بگیرد. تراکتورسازی که توانست الهلال عربستان را در قطر زمین‌گیر کند. البته قلعه‌نویی از فشردگی مسابقات گلایه‌ دارد با این حال بعید است که زور تراکتورسازی به تیم چهاردهم جدول نرسد. تیم‌های انتهای جدول دوست دارند تراکتورسازی سه امتیاز بازی را بگیرد همان‌طوری‌که استقلال و سایر مدعیان در صدر جدول حامی تیم سیاه‌جامگان هستند. این بازی ساعت 17:30 در مشهد برگزار می‌شود.
نفت تهران- سپاهان
سپاهان ضعیف‌ترین نماینده ایران در آسیا بود تنها تیمی که مقابل حریف عربستانی‌اش شکست سنگینی متحمل شد تا ایگور استیماچ سرمربی کروات از سمتش استعفا کند. علی زاغی‌نژاد به طور موقت مسئول فنی سپاهان شد. بعید است سپاهان بحران‌زده بتواند مقابل تیم نفت نتیجه بگیرد. البته شاگردان منصوریان هم از نظر مالی مشکلات فراوانی دارند. با این حال نفتی‌ها در 4 هفته اخیر لیگ برتر شکست نخورده‌اند و برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان شانس دارند. این دیدار ساعت 19:15 در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود.
لازم به یادآوری است که در آخرین بازی روز چمعه، تیم‌های استقلال و فولاد به مصاف یکدیگر رفتند که آبی پوشان پایتخت با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند. گلهای استقلال را در این بازی امید ابراهیمی، بهنام برزای و جابر انصاری به ثمر رساندند.