kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    غرق شدن جوان خرم‌آبادی
خرم‌آباد- خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد گفت: اهالی روستای ده‌پیر طی تماس تلفنی با این سازمان از غرق شدن جوانی در سراب «سیاه‌پور» خبر دادند. فضل‌الله رشیدی افزود: غواصان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و جسد این جوان را از آب بیرون کشیدند. به گفته وی جسد این جوان خرم‌آبادی به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

مسابقه مرگبار
زنجان- فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به کورس دو دستگاه موتورسیکلت در محور ابهر- خرم‌دره گفت: این کورس به قیمت جان یکی از راکبان این موتورسیکلت‌ها تمام شد. علی اصغر شیرمحمدی افزود: این حادثه در اثر برخورد یکی از موتورسیکلت‌ها با خودروی پژو رخ داد. به گفته وی، مصدوم پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

کشف 244 کیلوگرم هروئین در ارومیه
ارومیه- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی قصد دارند مواد مخدر را از این شهرستان به کشورهای خارجی ترانزیت کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس ارومیه قرار گرفت.
سرهنگ حسین صمدپور افزود: قاچاقچیان این محموله را از شرق کشور وارد کرده بودند که مأموران انتظامی سه نفر از اعضای اصلی شبکه قاچاق و یک نفر از اعضای اصلی تبعه خارجی را دستگیر کردند. وی در پایان تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای ادامه مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری قاچاقچی دارو
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی در زمینه قاچاق داروهای غیر مجاز خارجی فعالیت می‌کند موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ «حسن یاردوستی» افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات با هماهنگی مقام قضائی از منزل این شخص بازدید کردند که در نتیجه، 50 هزار عدد دارو شامل قرص، آمپول و پودر نیروزای خارجی و غیرمجاز قاچاق کشف شد.
وی ارزش برآورد شده این محموله را 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سقوط پژو در رودخانه
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: یک دستگاه تریلر کشنده و یک دستگاه سواری پژو پارس در محور اصلی سنندج- مریوان با یکدیگر برخورد کردند و در پی آن، هر دو دستگاه خودرو به داخل رودخانه منحرف شدند.
سرهنگ «گوهری» با اشاره به سقوط سرنشینان خودروی سواری به داخل رودخانه، افزود: در این حادثه، دو نفر از سرنشینان سواری پژو پارس فوت کردند و رانندگان خودروها نیز زخمی شدند.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعی از سرنوشت سرنشینان دیگر خودرو پژو پارس در دست نیست اما تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

تحویل زمین‌خوار به مراجع قضایی
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: در پی وقوع یک فقره تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان رامیان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ «علی اکبر جاویدان» ادامه داد: در پی اعلام اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه قضایی شهرستان مشخص شد افرادی که از ساکنان محلی این شهرها بوده، 10 هزار و 76 متر مربع از اراضی ملی را به صورت غیرمجاز تصرف و اقدام به کشت و زرع کرده‌اند.
جانشین فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم پس از شناسایی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فراخوانده شد.
این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم به دلیل نداشتن مدارک کافی برای اثبات مالکیت پس‌از تشکیل و تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.سرهنگ جاویدان متذکر شد: ارزش ریالی اراضی مورد نظر یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف 400 کیلوگرم تریاک
زاهدان- فارس: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از قصد یک باند قاچاق برای انتقال محموله مواد مخدر به داخل کشور آگاه شدند و با آمادگی و تجهیزات کامل منطقه را زیرپوشش کامل اطلاعاتی و عملیاتی خود قرار دادند. سرتیپ رهام بخش حبیبی ادامه داد: قاچاقچیان پس از ورود به محدوده کمین مرزداران و آگاهی از حضور مأموران به سمت آنها تیراندازی کردند که مأموران نیز با آتش پرحجم خود توانستند دو دستگاه خودروی آنها را متوقف و سه نفر از اشرار و قاچاقچیان را به هلاکت برسانند. وی اضافه کرد: پس از پاکسازی محل، نزدیک به 402 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، سه قبضه اسلحه کلاشینکف و مهمات همراه و همچنین سه عدد نارنجک دستی را از سوداگران مرگ کشف و ضبط کنند.

توقیف 75 تن برنج
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: مأموران انتظامی شهرستان کازرون از عبور یک محموله کالای قاچاق از اطراف آن شهرستان مطلع و برای توقیف آن وارد عمل شدند.
سرهنگ «رجبعلی رزمجویی» ادامه داد: مأموران با استقرار در طول مسیر عبور این محموله و با گشت‌زنی، در جاده کازرون به سمت کنار تخته 4 دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در بازرسی از این کامیون‌ها، مقدار 75 تن برنج فاقد هر گونه مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.
سرهنگ رزمجویی اضافه کرد: در اقدامی دیگر مأموران پاسگاه ابوالحیات از یک دستگاه وانت پیکان، در مسیر تنگه ابوالحیات به سمت شیراز، 19 دستگاه جارو برقی خارجی فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف کردند.
وی ارزش این محموله‌های کالای قاچاق را 2 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا 5 دستگاه خودرو توقیف و 5 قاچاقچی کالا دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف 103 کیلوگرم مواد افیونی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی استان اصفهان اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی این استان حین گشت‌زنی در بیابان‌های اطراف ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان شهرضا، به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس که به صورت خلاف جهت در حرکت بود، مشکوک شدند و قصد متوقف کردن آن را داشتند که این خودرو به سمت بیابان‌های اطراف متواری شد.
سرهنگ «غلامرضا شهریاری» افزود: مأموران بلافاصله با تعقیب خودرو، سرانجام آن را متوقف و در بازرسی از خودروی مذکور، 103 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک راکشف کردند.
وی از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این رابطه خبر داد و گفت: متهم همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

محموله قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه «رازان» خرم‌آباد، حین گشت‌زنی به یک دستگاه تریلی مظنون و آن را توقیف کردند.
سرهنگ «علی احمدی‌تبار» افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، مقدار 21 تن برنج خارجی قاچاق بدون مجوز کشف و راننده آن را دستگیر کردند.
وی در ادامه گفت: مأموران انتظامی پاسگاه «زاغه» خرم‌آباد، نیز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و آن را توقیف که در بازرسی به عمل آمده مقدار 15 تن و 800 کیلوگرم برنج قاچاق کشف و یک نفر را دستگیر کردند. احمدی‌تبار با بیان اینکه دو متهم با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند، افزود: بنا بر اظهارات کارشناسان، ارزش تقریبی دو محموله قاچاق کشف شده، یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام شده است.