kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
یک مسئول دولتی:

کود کشاورزی گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: تا به این لحظه هیچ درخواستی برای افزایش قیمت کود کشاورزی نداشته‌ایم.




به گزارش تسنیم، یزدان سیف دیروز در نشست خبری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: در بخش تأمین کود تلاش شده با بهره‌وری و بهبود عملکرد لجستیک قیمت تمام شده کودهای کشاورزی را کاهش دهیم همچنین به جای آبیاری غرقابی در حوزه کشاورزی تلاش می‌شود تا از روش استفاده به موقع بهره گیریم.
وی افزود: در سال جاری سعی شده است با افزایش یارانه کودهای داخلی از میزان واردات کود بکاهیم.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان در زمان خرید کود باید به حقوق خود واقف باشند گفت: با تکمیل و تدارک سامانه هوشمند نهاده‌های کشاورزی تلاش شده که کارگزاران را به سامانه صدور فاکتور وصل کنیم.
سیف تأکید کرد از کشاورزان می‌خواهیم برای اینکه حقوقشان رعایت شود از کارگزاری‌ها در قبال خرید کود طلب فاکتور کنند که این امر علاوه بر امکان پیگیری‌های بعدی برای آنها به سامانه اطلاعاتی ما نیز کمک می‌کند.
وی یادآور شد: در صورت دریافت فاکتور از کارگزاری‌ها کشاورزان می‌توانند در صورت عدم رضایت از محصولات خریداری شده پیگیری‌های بعدی برای آنها انجام شود.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: باشگاه مشتریان ما نیز ظرف 15 روز آینده فعال می‌شود و خدماتی نظیر مشاوره رایگان، آموزش خاک، رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهادات و ارائه کارت تأیید از شبکه کارگزاری‌ها اعطا می‌شود.
وی در ارتباط با تأمین بذور کشاورزی گفت: در سال جاری تلاش می‌شود که تکنولوژی گواهی بذر را به کشور وارد کنیم و در حال تولید بذور در مزارع کشور خودمان هستیم.
سیف در ارتباط با افزایش قیمت کود در سال جاری گفت: تا به این لحظه هیچ درخواستی برای افزایش قیمت کود کشاورزی نداشتیم.
وی افزود: شرکتهای پتروشیمی می‌خواهند کالاهای خود را در بورس عرضه کنند و درخواستی برای افزایش قیمت ندارند که این امر ممکن است منجر به افزایش یا کاهش قیمت این محصول شود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: کود مصرفی کشاورزان از اقلام اولویت‌دار و حساس و مورد حمایت دولت قرار دارد و قیمت و توزیع آن تحت کنترل است
وی یادآور شد: بنابر تصمیم ستاد تنظیم بازار، کود به قیمت سابق در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و فعلاً هیچ تصمیمی برای عرضه کود اوره در بورس کالا وجود ندارد.