kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری کلاهبردار اینترنتی
بابل- خبرنگار کیهان: فردی که با سرقت از حساب بانکی کارفرمای خود، اقدام به خرید اینترنتی زعفران با استفاده از HOTSPOT شخصی ناشناس کرده بود، توسط پلیس فتای بابل دستگیر شد.
فرمانده انتظامی بابل گفت: متهم مبلغ 180 میلیون ریال از حساب بانکی کارفرمای خود برداشت اینترنتی کرده بود.
سرهنگ سیدحسن جعفری افزود: این کلاهبردار اینترنتی در حالی که مشغول خرید زعفران به صورت آنلاین بود، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

آتش در نخلستان‌های آبادان
آبادان- ایرنا: دو هکتار از نخلستان‌های مثمر شهر چوئبده آبادان مقارن ساعت 12 ظهر دیروز در آتش سوخت.
رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده گفت: پس از اعلام آتش‌سوزی به واحد آتش‌نشانی شهرداری چوئبده ماموران آتش‌نشانی به محل اعزام شده و از دو جبهه اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
عبدالعظیم فرحانی افزود: پس از دو ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی، آتش به طور کامل مهار شده و از سرایت آن به سایر نخلستان‌های دیگر جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: در این آتش‌سوزی بیش از 400 اصله نخل مثمر خرما طعمه آتش شد و بخش زیادی از نخل‌ها در آتش سوخت. فرحانی افزود: بیش از 50 اصله پاجوش و نخل جوان نیز در این آتش‌سوزی به طور کامل از بین رفت.
رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده افزود: علت بروز حادثه و میزان خسارت وارده در حال بررسی است.

کشف 272 کیلو حشیش
یزد- ایرنا: فرمانده انتظامی خاتم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با سوداگران مرگ از یک محموله موادمخدر از نوع حشیش که از زاهدان به سمت اصفهان در حرکت بوده مطلع شدند و تیم‌های عملیاتی از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان با همکاری پلیس  شهر بابک و مهریز، کنترل جاده‌های مواصلاتی را در اولویت کار قرار دادند.
سرهنگ علیرضا صالحی افزود:  در این عملیات ضمن کشف 272 کیلوگرم حشیش 2 نفر قاچاقچی که با خودرو پژو در مسیر مروست در حال حمل این مواد بودند را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.

مرگ خاموش 2 افغانی
سپیدان- باشگاه خبرنگاران جوان: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: یکی از شهروندان از طریق تماس با تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع یک فقره گازگرفتگی در روستای «شاه محمدی» از توابع شهرستان سپیدان خبر داد.
سرهنگ احمد فداکار افزود: بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی سرناباد به محل حادثه عزیمت و مشاهده کردند دو نفر تبعه افغانستان به دلیل استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن اتاق دچار گازگرفتگی شده و فوت کرده‌اند.

توقیف محموله مواد غذایی
اهواز- ایرنا: فرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و با هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه تریلر حاوی کالای قاچاق توقیف شد.
سرهنگ علی رئوفی افزود: در بازرسی از این تریلر مقدار 13 تن و 400 کیلو برنج، پنج تن و 500 کیلوگرم شکر و حدود یک تن چای کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: یک نفر در این ارتباط دستگیر شد.

دپوی سیگار قاچاق در خمیر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو مقادیر زیادی سیگار قاچاق را در منزلش دپو کرده، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خمیر قرار گرفت.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های نامحسوس، محل دپوی سیگار قاچاق را در روستای «سرتنگ» شناسایی  و با هماهنگی قضایی در بازرسی از محل دپو، یک میلیون و 450 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و 3 دستگاه خودرو را توقیف کردند.
وی با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این ارتباط 3 نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انهدام یک تن روغن پالم
میناب- صدا و سیما: بازرسان بهداشت محیط در تعطیلات نوروز امسال بیش از یک تن روغن پالم در شهرستان میناب کشف کردند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب گفت: این مواد در بندرهای کرگان و تیاب از بازرسی مراکز عرضه این مواد بدست آمد.
حمیدرضا بهزادی افزود: روغن‌های پالم کشف شده با حضور نماینده دادگستری و ضابط حقوقی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با رعایت موازین قانونی، معدوم شد.

واژگونی اتوبوس با 13 مصدوم
تبریز- خبرگزاری صدا و سیما: واژگونی اتوبوس مسافربری اسکانیا در جاده تبریز- مرند 13 زخمی برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: وضع عمومی همه مصدومان این سانحه رانندگی مساعد است و به بیمارستان کوه کمری مرند منتقل شده‌اند.
سرهنگ جواد ناموران افزود:  این اتوبوس مسافربری با 31 مسافر از قره ضیاءالدین در آذربایجان‌غربی به سمت تهران در حرکت بود که در کیلومتر 15 جاده مرند-تبریز دچار سانحه شد.
وی علت وقوع این سانحه رانندگی را ناتوانی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه و نبود خط‌کشی و علائم آشکارساز در حاشیه جاده اعلام کرد.

نجات سرنشینان شناور
بوشهر - ایرنا: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی اعلام یک فروند موتور لنج باری که از دبی به طرف بندر دیر در جنوب استان بوشهر در حال تردد بود با مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی دیر مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شناور، بلافاصله شناور ناجی 8 به موقعیت اعزام شد.
حسین طالب‌نژاد افزود: با رسیدن ناجی 8 به موقعیت اعلام شده، پمپ‌های تخلیه آب تحویل شناور و عملیات تخلیه آب اجرا شد.
وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌دیدگی شدید این موتور لنج و نبود امکان کنترل آبگرفتگی، شناور غرق شد و خدمه نجات‌یافته آن توسط شناور ناجی 8، تحویل نیروهای مستقر در اسکله بندر دیر شدند.

کلاهبرداری 3 میلیاردی با مدارک جعلی
مشهد - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی نیشابور گفت: با وصول نیابت قضایی از دادسرای استان البرز مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از سوی فردی ساکن این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ «سیدحسن حسینی» افزود: با اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند متهم علاوه بر استان البرز از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی به دلیل بازاریابی و فروش مدارک تحصیلی جعلی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک تحت تعقیب و متواری است.وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی و رصد شبکه‌های اجتماعی مخفیگاه متهم را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.