kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
شهردار تهران در افتتاح زیرگذر جوادیه مطرح کرد

پیشنهاد انتقال ایستگاه راه‌آهن به حومه شهر تهران

شهردار تهران پیشنهاد داد ایستگاه راه‌آهن از مرکز شهر به شمال حرم امام خمینی(ره) انتقال یابد.


به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح زیرگذر جوادیه، گفت: زیرگذر جوادیه حدود 500 متر است، ما می‌توانیم کار 500 متر را در یک هفته انجام دهیم همان‌طور که در مترو به این صورت عمل می‌شود اما در این پروژه به دلیل هماهنگی با دستگاه‌های مختلف و به دلیل اینکه امکان توقف حرکت قطارها وجود نداشت، اجرای کار دو سال به طول انجامید.
وی درباره پیشنهاد شهرداری برای انتقال راه‌آهن به حومه شهر، افزود: در شهرداری تهران طرحی درباره راه‌آهن مورد بحث است که بر اساس آن معتقدیم ایستگاه راه‌آهن از مرکز شهر به بیرون شهر منتقل شود.
شهردار تهران با بیان اینکه مناطق 11، 16 و 17 تحت تاثیر ریل راه‌آهن هستند، تصریح کرد: برای تحقق این امر بخش شمالی حرم حضرت امام خمینی(ره) را مد نظر داریم که با توجه به وجود ایستگاه مترو امکان دسترسی به آن راحت خواهد بود. این پیشنهاد هنوز به نتیجه نرسیده است اما میدان راه‌آهن همواره یکی از نقاط آلوده شهر است و عملی شدن آن در کاهش این آلودگی نیز موثر است.
گفتنی است با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران پروژه زیرگذر جوادیه در منطقه 16 به بهره‌برداری رسید.
طول زیرگذر جوادیه با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به 450 متر  می‌رسد و عرض این مسیر حدود 8/30 متر است.
این زیرگذر همچنین از پیاده‌روهایی با عرض 0/6 متر در هر طرف برخوردار است. رمپ جنوبی پروژه از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز و پس از عبور از زیر خطوط راه‌آهن، به واسطه یک زیرگذر 80 متری مسقف، وارد یک زیرگذر ترانشه باز می‌شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است در آینده با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو در پل جوادیه احداث شود، وارد یک زیرگذر 13متری می‌شود. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به‌شمار می‌رود.