kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* وقتی تمام دستاورد سیاسی دولت یک قرارداد بین‌المللی به نام برجام بدفرجام بشود مسلم است که رقیب تا می‌تواند بد عهدی می‌کند و این کشور ما است که متضرر و بلکه دچار خسارت می‌شود.
2984---0913
* بارها مسئولین دلسوز و منتقدین از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا سخن گفتند ولی متاسفانه مسئولین ذی‌ربط توجه چندانی نکردند. طبق برجام جمهوری اسلامی تمام فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد ولی حالا آمریکا مدعی است جمهوری اسلامی ایران موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است. مسئولین دستگاه دیپلماسی پاسخ‌های این یاوه‌گویی‌های آمریکا را بدهند.
تاجیک- قرچک ورامین
* در فتح‌الفتوح دولت و وعده‌های اجرایی نشده پسا برجام و تبلیغات انتخاباتی رئيس‌جمهور همان بس که هر کس به ذوق و سلیقه خود آن را به دروغ 13نوروز تبدیل کرده تا لبخند تلخ بر لبان مردم بنشیند. در این ایام همچنین شاهد مسافرت‌ها و تفریحات خواص در جزیره‌کیش و... بودیم، همانان که دنیای فردای ایران اسلامی را به مذاکره دلخواه آمریکا گره زده‌اند و نزدیک بود تعطیلی فعالیت موشکی ایران اسلامی را در برجام 2 روی دست ملت بگذارند و خوشبختانه با نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی این قصد به ناکامی تبدیل شد. ولی همچنان باید مراقب دسیسه‌های بعدی باشیم.
محمودی
* شرکت هر ساله هم‌وطنان در اردوهای یک هفته‌ای راهیان نور در شروع بهار باعث می‌شود همزمان با نو شدن طبیعت افراد شرکت‌کننده در این اردوها روح معنوی پیدا کنند. از صدا و سیما به خاطر پوشش دادن این برنامه در ایام نوروز صمیمانه تشکر می‌کنیم. خوشا آنانکه جانان می‌شناسند، طریق عشق و ایمان می‌شناسند.
6263---0938
* از مسئولین امردرخواست می‌کنیم عیدی بازنشستگان راه‌ آهن را هرچه زودتر پرداخت کنند تا این عزیزان پا به سن گذاشته شرمنده عروس و داماد و نوه‌های خود نشوند؟ در ضمن با وجود آنکه بسیاری از افراد با درآمدهای بالا هنوز یارانه می‌گیرند ولی ما با درآمد 1/5 میلیونی با قطع یارانه مواجه شدیم!
رئیسی- تهران و صادق‌پور از کرج
* خانم مستمری‌بگیری هستم که با یک میلیون تومان مستمری ماهیانه هم باید اجاره بپردازم و هم فرزند 30 ساله‌ام که معلول جسمی  ذهنی است اداره بکنم. آیا آقای رئيس‌جمهور لمس می‌کند بر امثال ما چه می‌گذرد؟
8445---0937
* در شهرستان امیدیه در ایام نوروز خبر از توزیع میوه که قرار بود تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد نبود. قیمت دو کیلو میوه که خریدم ده هزار تومان شد.
4140---0916
* ممانعت از ساخت و ساز در زمین‌هایی که چاه‌های آب زراعی آن مسدود شده آن هم با شعار حمایت از کشاورزی واقعا خنده‌دار است. با مسدود شدن چاه‌های آب در همدان زراعتی باقی نمانده که خواسته باشند به خاطر زراعت از ساخت و ساز جلوگیری بکنند.
8220---0912
* انتخاب آیت‌الله علم‌الهدی از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان نماینده معظم‌له در استان خراسان رضوی دل تمام دوست‌داران انقلاب را خوشحال ساخت، به همان اندازه هم دشمنان داخلی و خارجی ناراحت و عصبانی شدند.
3703---0921
* از مسئولان خود در شرکت ملی حفاری وزارت نفت درخواست داریم برای تبدیل وضعیت ما قراردادی‌های شرکت کاری بکنند. تاکی باید بلاتکلیف و از حداقل حقوق و مزایا برخوردار باشیم.
1070---0916
* یک مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستم با حقوق 750 هزار تومان که 252 هزار تومان قسط وام مسکن می‌دهم. از ابتدای سال 94 یارانه بنده قطع شده است. کسی هم به داد ما نمی‌رسد. لطفاً به مشکل بنده و همسر مریضم  رسیدگی کنید.
رضا حسینی
* دانشجوی ترم سوم دانشگاه آزاد شهرضا در مقطع دکتری سیاسی هستم. ترم چهارم را مرخصی گرفتم و برای مرخصی 760 هزار تومان (هفتصد و شصت هزار تومان) گرفتند. برای ترم آزمون جامع هم که دانشجو فقط یک روز را در آزمون حضور دارد بیش از سه میلیون تومان می‌گیرند. چرا؟!
یاری- اراک
* یکی از شعبه‌های تأمین اجتماعی که قبلاً در فلکه اول صادقیه بود تعطیل و به فلکه دوم صادقیه (سازمان آب) منتقل شده است. در تاریخ 94/12/24 برای تحویل نسخه پس از معطلی از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر و با پاسخ «سیستم قطع است» مواجه شدم! حال باید دوباره این سختی را تحمل و مجدداً مراجعه کنم! اینکه شعبه جدید احداث نکنند عیبی ندارد ولی تعطیل کردن شعبه‌های قبلی کار درستی نیست و برای مراجعه کنندگان که در کهولت سن هستند دردسر ایجاد می‌کند.
آب‌پیکر
* کارکنان زحمتکش فروشگاه زنجیره‌ای شرق مستقر در وزارت کشور مدت 4 ماه است که از دریافت حقوق محرومند. اگر مسئولین امر یک ماه حقوق نگیرند چطور زندگی خود را اداره می‌کنند به فکر ماهم باشید ما هم زن و بچه داریم، هم مستأجریم و هم اقساط بانکی داریم و هم قبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن!
2296---0938
* یک کوزه‌گر با 60 سال سن و 40 سال کار سخت کوزه‌گری هستم. 10 سال بیمه تامین اجتماعی پرداخت کردم. مهر 94 با 250 هزار تومان مستمری‌ بازنشسته شدم. یک سوال از از مسئولان دولت تدبیر و امید دارم. آیا با این پول قادرید یک ماه امور زندگی خودتان را اداره کنید؟ بنده مستاجرم و پوست دستانم با آب و گل از بین رفته. آیا فقط فریاد امثال من است که نباید شنیده شود؟
9367---0936
* دولت ادعا می‌کند وام جدید مسکن با اقساط یک میلیون و نهصد هزار تومان را برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته است. در این میان کارگر با پایه حقوق 812/000 تومانی جزو کدام قشر جامعه است؟!
قیاسی - ساوه
* در تاریخ 94/12/16 یک دستگاه پژو 206 از ایران‌خودرو به مبلغ 37/400/000 تومان خریدم که بعد از تحویل متوجه شدم لاستیک‌های خودرو چینی است. طی 10 روز گذشته هر چه پی‌گیری کردم متاسفانه کسی پاسخگو نیست. از مسئولان امر و سازمان حمایت از مصرف‌کننده درخواست می‌شود به این تخلف رسیدگی نمایند.
علی نوری
* این چه قانونی است که کارمند مجرد و متاهل هر دو باید به یک اندازه عیدی دریافت کنند. ریشه این بی‌عدالتی کجاست؟
2160---0933