kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶

گزافه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا با 19 هزار میلیارد دلار بدهی(خبر ویژه)

باراک اوباما مدعی شد اقتصاد ایران امنیت می‌خواهد نه آزمایش موشک.



به گزارش صدای آمریکا اوباما در یک نشست خبری در واشنگتن خطاب به ایران مدعی شد اقتصاد امنیت می‌خواهد نه آزمایش موشک و دادن سلاح به حزب‌الله.
اوباما گفت ایران اکنون به خاطر توافق هسته‌ای می‌تواند از مزایای برداشتن تحریم‌ها استفاده کند اما این به رفتار مقام‌های تهران ربط دارد.
رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: در هفته‌های اخیر ایران آزمایش موشکی داشت، این کارها باعث نگرانی اقتصاد می‌شود، آیا ایران می‌خواهد این پیام را بدهد؟
این اظهارات در حالی است که آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده و آزمایش‌کننده کاربر انواع تسلیحات است و اوباما اگر در ادعای خود صداقت داشته باشد، باید به جای نسخه‌پیچی برای دیگران، برای کاهش بدهکاری رو به تصاعد دولت آمریکا- رقم 19 هزار میلیارد دلار که رکوردی بی‌نظیر در جهان است-  و رفع گرفتاری‌های اقتصادی بزرگ رژیم و مردم آمریکا از طریق کاهش بودجه‌های هنگفت نظامی اقدام کند. نیمی از این بدهی 19 هزار میلیاردی در دولت اوباما رقم خورده است.
از طرف دیگر تأمین امنیت ملی و قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان، ضرورت هر نوع جنگ سیاسی و امنیت اقتصادی که بدون تسلیحات قدرتمند نظیر موشک‌های بازدارنده محقق نمی‌شود  همچنان که در سال 59 همین فقدان باعث گستاخی صدام و هم‌پیمانانش در حمله به ایران و ویرانی زیرساخت‌های اقتصادی شد.