kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

چهلمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های دور شد

با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش چهلمین ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس راهی ماموریت آب‌های دور شد.



به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و همچنین ناوگان‌های تجاری ملی جزو مهمترین ماموریت‌های این ناوگروه‌ها که شامل ناو لجستیکی تنب و ناوشکن البرز می‌باشد است.
 اضافه می‌شود، ناوگروه سی و نهم نیروی دریایی ارتش در حالی ماموریت خود را به قصد سفر به اقیانوس هند (جهت شرکت در مراسم بین‌الملل سالروز استقلال کشور هند) به اتمام رساند که ناوگروه سی و هشتم در حال انجام ماموریت بود.
ناوگروه سی و نهم مدت 49 روز، از 27 دی ماه تا هفتم اسفند ماه را دریانوردی کرد و در مراسم سالروز استقلال کشور هند که با حضور ناوها و نیروهایی از 50 کشور دنیا برگزار شد، حضور یافت.
مراسم استقبال از ناوگروه سی و هشتم و بدرقه چهلمین ناوگروه نداجا با حضور فرمانده کل و همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه این نیرو در بندرعباس انجام شد.
براساس این گزارش، سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش کشورمان نیز متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید نقدی و ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان در اسکله منطقه یکم نداجا در بندرعباس مورد استقبال قرار گرفت.
این ناوگروه پس از 75 روز دریانوردی و انجام ماموریت‌های محوله، با موفقیت به کشور بازگشته است.
تامین خطوط مواصلاتی، آموزش دانشجویان و انجام وظایف اطلاعاتی و عملیاتی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم نداجا بوده است.
فرمانده کل ارتش در این مراسم با اشاره به گام‌های بلند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تجهیز و توانمندسازی گفت: سیادت دریایی ایران را با حضور در سواحل آمریکای لاتین به جهان نشان می‌دهیم.
سرلشکر عطاءالله صالحی افزود: ارتش برای تداوم، تجهیز و توانمندسازی نیروی دریایی در سال جاری تلاش ویژه‌ای دارد و انجام اقدامات مشترک با کشورهای دوست از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش است.