kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
آیت الله مکارم شیرازی تبیین کرد

وظیفه خطیر و سنگین علما و حوزه‌های علمیه برای حفظ نظام

استاد درس خارج حوزه با تاکید بر اینکه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و نظام برنامه‌های گسترده‌ای دارند، وظیفه علما و حوزه‌های علمیه در مقابله با این هجمه را بسیار حساس و سنگین توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج خواستار تلاش مضاعف فضلا و روحانیان به منظور جبران کاستی‌های ناشی از تعطیلات زیاد شد و گفت: ان شاءالله با پایان تعطیلاتی که نمی‌بایست این قدر طولانی شود، بر فعالیت‌ها افزوده شود تا جبران مافات صورت گیرد.
وی در ادامه سخنان خود وظایف حوزه‌های علمیه را در مقطع حساس کنونی بسیار سنگین و خطیر توصیف کرد و اظهار داشت: وظیفه حوزه‌های علمیه روز به روز سنگین‌تر می‌شود، هر چه فعالیت دشمنان بیشتر می‌شود فعالیت حوزه باید بیشتر شود. آیت الله مکارم شیرازی افزود: در رژیم گذشته مذهب اسلام و تشیع در حاشیه زندگی مردم بود و به همین دلیل دشمنان کاری به آن نداشتند، الان مذهب به متن حکومت آمده و جزء نظام شده است، به همین دلیل مخالفان نظام کار به کار دین دارند. استاد درس خارج حوزه اظهار داشت: دشمنان و مخالفان شالوده نظام را دین می‌دانند و می‌گویند باید این شالوده و پایه را بزنیم در حالی که سابق این گونه نبود.
این مرجع تقلید با ذکر این مقدمه حوزه‌های علمیه را به وظایف سنگین شان در قبال اسلام و نظام یادآوری و تاکید کرد: حوزه‌های علمیه در عصر و زمان ما وظایف بسیار سنگینی در برابر هجمه دشمنان نظام و مذهب دارند و برای حفظ نظام و مذهب باید وظایف خود را انجام دهند.